دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایلان ماسکِ جعلی هزاران رمزارز را سرقت کرد

ایلان ماسکِ جعلی هزاران رمزارز را سرقت کرد
ویدیوی جعلی ایلان ماسک که با فناوری دیپ فیک ساخته شده بود به سرقت ارز‌های دیجیتال هزار کاربر در شبکه یوتیوب منجر شد.
کد خبر : 919040

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، در یک کلاهبرداری آنلاین که به تازگی در یوتیوب اتفاق افتاد، از تصویر جعلی ایلان ماسک برای ربودن ارز‌های دیجیتال استفاده شد و هزاران کاربر فریب خوردند.

در این کلاهبرداری، ویدیوی جعلی ایلان ماسک که با فناوری دیپ فیک (جعل عمیق) ساخته شده بود بینندگان آنلاین را ترغیب کرد که رمزارز خود را با وعده دوبرابر شدن سرمایه‌گذاری کنند. این اتفاق نشان‌دهنده پیشرفت‌های نگران‌کننده‌ای در کلاهبرداری‌های آنلاین است، زیرا تصاویر ساخته‌شده با جعل عمیق و هوش مصنوعی به‌راحتی می‌توانند افراد ناآگاه را فریب دهند.

این نخستین بار نیست که با استفاده از فناوری‌های جدید، کلاهبرداری در زمینه ارز دیجیتال انجام می‌گیرد. خلافکاران پشت این فعالیت‌های متقلبانه مدام تاکتیک‌های خود را تغییر می‌دهند، نسخه جعلی شخصیت‌های مشهور را می‌سازند و حساب‌های کاربری آنان را برای انجام کلاهبرداری مورد دستکاری قرار می‌دهند.

شدت این کلاهبرداری‌ها با این واقعیت مشخص می‌شود که آنها می‌توانند کانال‌های تأیید‌شده یوتیوب را مورد سرقت قرار دهند و به تلاش‌های فریبکارانه خود مشروعیت ببخشند. کلاهبرداری اخیر با استفاده از ویدیوی دیپ فیک ایلان ماسک نشان می‌دهد که هوشیاری و احتیاط در ماجهه با محتوای آنلاین و به خصوص در حوزه‌های مالی و ارز‌های دیجیتال باید افزایش یابد.

با گسترش این کلاهبرداری‌ها در حال گسترش هستند کاربران باید قدرت تشخیص خود و راستی‌آزمایی را بالا ببرند، به‌ویژه وقتی با پیشنهاداتی روبه‌رو می‌شوند که بیش از حد خوب به نظر می‌رسد.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته