دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مکالمه صوتی چت جی‌پی‌تی با تأخیر عرضه می‌شود

مکالمه صوتی چت جی‌پی‌تی با تأخیر عرضه می‌شود
شرکت اپن‌ ای‌آی اعلام کرده بود که قابلیت مکالمه صوتی در پایان ماه جاری میلادی به چت جی‌پی‌تی اضافه می‌شود، ولی این اقدام به دلایل فنی به تعویق افتاده است.
کد خبر : 919002

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از رویترز شرکت اپن‌ ای‌آی، سازنده چت جی‌پی‌تی اعلام کرد که انتشار قابلیت وویس مُد (Voice Mode) را به دلیل مشکلات فنی به تعویق انداخته است.

این شرکت در ابتدا قصد داشت در اواخر ماه ژوئن تجربه مکالمه صوتی واقعی را برای بخشی از کاربران که حساب چت جی‌پی‌تی پلاس دارند فعال کند، اما حالا اعلام کرده که این قابلیت برای رسیدن به استاندارد راه‌اندازی به زمان بیشتری نیاز دارد.

شرکت اپن‌ ای‌آی در پستی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد نوشت: «ما در حال بهبود توانایی مدل جدید برای شناسایی یا حذف محتوا‌های خاص هستیم. همچنین در تلاش هستیم تجربه کاربری را بهبود ببخشیم و زیرساخت‌های خود را در مقیاس میلیون‌ها نفر و برای پاسخ‌دهی در لحظه حفظ کنیم.»

این شرکت همچنین گفت که این قابلیت ابتدا برای گروه کوچکی از کاربران برای جمع‌آوری بازخورد منتشر می‌شود و سپس در پاییز در دسترس همه کاربران چت جی‌پی‌تی پلاس قرار می‌گیرد که البته پیش از آن باید آزمون‌های ایمنی و قابلیت اطمینان را با موفقیت بگذراند. اپن‌ ای‌آی همچنین در حال کار بر روی ارائه قابلیت‌های جدید ویدیو و اشتراک‌گذاری صفحه است.

در ماه مه، این شرکت اعلام کرده بود که یک مدل هوش مصنوعی جدید به نام جی‌پی‌تی-۴ را منتشر خواهد کرد که امکان مکالمه صوتی واقعی بین متن و تصویر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این جدیدترین اقدام اپن‌ ای‌آی برای پیشروی در رقابت برای پیشگامی در حوزه هوش مصنوعی است.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته