دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط وزیر ارتباطات؛

پروژه فیبر نوری شاهدشهر، فردوسیه، گلستان و چهاردانگه افتتاح شد

پروژه فیبر نوری شاهدشهر، فردوسیه، گلستان و چهاردانگه افتتاح شد
وزیر ارتباطات پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های شهر‌های شاهدشهر، فردوسیه، گلستان و چهاردانگه در استان تهران را افتتاح کرد و بیش از ۱۰۳ هزار خانوار در این شهر‌ها به اینترنت فیبر نوری دسترسی پیدا کردند.
کد خبر : 918701

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (دوشنبه) در آیینی که در شهرداری فردوسیه شهریار برگزار شد، پروژه فیبر نوری شهر‌های شاهدشهر، فردوسیه، گلستان و چهاردانگه در استان تهران را افتتاح کرد.

در این شهر‌ها ظرف مدت ۸ ماه با نزدیک به ۱۲۰ کیلومتر حفاری و داکت گذاری توسط اپراتور ایرانسل، بیش از ۱۰۳ هزار خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند.

روز شنبه گذشته نیز وزیر ارتباطات با سفر به بجنورد، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در همه شهر‌های خراسان شمالی را افتتاح کرد و ۱۴۷ هزار خانوار شهری در ۲۵ شهر این استان به اینترنت با سرعت هزارگیگابیتی دسترسی پیدا کردند.

پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در بیش از ۶۰۰ شهر کشور آغاز شده و در ۲۰۰ شهر به پایان رسیده است و بعد از ۱۰ هزار کیلومتر داکت گذاری و فیبرکشی، پوشش از ۸ میلیون خانوار فراتر رفته است.

مطابق برنامه تا پایان امسال میزان پوشش فیبر نوری از طریق ۱۰ اپراتور ارتباطی دارای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به ۱۴ میلیون خانوار می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته