دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نگرانی ناسا از ضعف پیش‌بینی شرایط جوی فضا

نگرانی ناسا از ضعف پیش‌بینی شرایط جوی فضا
ناسا تاکید می‌کند، پیش‌بینی شرایط آب و هوای فضایی برای محافظت برای محافظت از فضانوردان مأموریت آرتمیس نیاز به توسعه و ارتقا دارد.
کد خبر : 918305

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، با نزدیک شدن به نخستین مأموریت سرنشین‌دار آرتمیس، نیاز به پیش‌بینی دقیق‌تر آب‌وهوای فضایی از همیشه حیاتی‌تر شده است. طوفان‌های خورشیدی و سایر رویداد‌های فضایی می‌توانند برای فضانوردان مضر باشند و به تجهیزات فضایی آسیب برسانند، برای اطمینان از ایمنی فضانوردان آرتمیس، مدل‌های پیش‌بینی آب‌وهوای فضایی باید به روز و دقیق باشند.

به گفته دانشمندان، مدل‌های فعلی پیش‌بینی آب‌وهوای فضایی دارای چندین محدودیت هستند. آنها اغلب نمی‌توانند طوفان‌های خورشیدی شدید را با دقت پیش‌بینی کنند و احتمال خطای آنها وجود دارد. علاوه بر این، این مدل‌ها همیشه همه شرای را در نظر نمی‌گیرند، که می‌تواند منجر به پیش‌بینی‌های نادرست برای فضانوردان در مکان‌های مختلف شود.

برای رفع این محدودیت‌ها، مدل‌های پیش‌بینی آب‌وهوای فضایی باید ارتقا یابند. بدین صورت که مدل‌ها باید با داده‌های بیشتر از منابع مختلف، مانند ماهواره‌ها و تلسکوپ‌ها، تغذیه شوند. این امر به آنها کمک می‌کند تا طیف وسیع‌تری از پدیده‌های فضایی را درک کنند و پیش‌بینی‌های دقیق‌تری ارائه دهند. مدل‌ها همچنین باید از الگوریتم‌های پیشرفته‌تری برای پیش‌بینی آب‌وهوای فضایی استفاده کنند. این الگوریتم‌ها باید پیچیدگی‌های محیط فضایی را با دقت بیشتر در نظر بگیرند و احتمال‌های قوی حوادث را از دست ندهند.

ارتقای مدل‌های پیش‌بینی آب‌وهوای فضایی مزایای متعددی به دنبال دارد، از جمله به فضانوردان کمک می‌کند تا از انجام ماموریت در زمان طوفان‌های خورشیدی شدید و سایر رویداد‌های فضایی خطرناک دوری کنند و محافظت از تجهیزات فضایی در برابر آسیب ناشی از رویداد‌های فضایی تضمین می‌شود.

 پیش‌بینی‌های دقیق‌تر همچنین می‌تواند به برنامه‌ریزی کارآمدتر مأموریت‌های فضایی کمک کند، به همین دلیل آژانس فضایی ایالات متحده در حال سرمایه‌گذاری در تحقیقات برای ارتقای مدل‌های پیش‌بینی آب‌وهوای فضایی است.

چندین شرکت خصوصی نیز در حال توسعه مدل‌های پیش‌بینی آب‌وهوای فضایی خود هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته