دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تیک‌تاک با اتهام نقض حریم کودکان دست و پنجه نرم می‌کند

تیک‌تاک با اتهام نقض حریم کودکان دست و پنجه نرم می‌کند
کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده پیگیری اتهام پلتفرم اجتماعی تیک‌تاک مبنی بر نقض حریم کودکان را آغاز کرده است و قصد دارد ممنوعیت استفاده از این برنامه را در آمریکا قطعی کند.
کد خبر : 918368

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد در شکایت آتی خود علیه پیام‌رسان تیک تاک، اتهام عدم محافظت از حریم خصوصی کودکان در این پلتفرم اجتماعی را مطرح کند.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده نقض احتمالی حریم کودکان در تیک تاک و شرکت مادر آن بایت دَنس (ByteDance) را بررسی کرده و پرونده را به وزارت دادگستری ارجاع داده است.

کمیسیون تجارت فدرال در بیانیه‌ای گفت: «تحقیقات ما به دلایل و شواهدی رسیده است که ثابت می‌کند متمهان نامبرده قانون را نقض می‌کنند، یا در مواردی در آستانه نقض قانون هستند و پیگیری ما به نفع عموم مردم است.»

نخستین بار در سال ۲۰۲۰ خبرگزاری رویترز گزارش داد که کمیسیون تجارت فدرال آمریکا و وزارت دادگستری ایالات متحده در حال بررسی ادعا‌هایی هستند مبنی بر اینکه برنامه تیک تاک طبق معاهده سال ۲۰۱۹ که بر حفاظت از حریم خصوصی کودکان تأکید دارد عمل نکرده است.

شرکت تیک تاک با ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی به شدت با ادعا‌های کمیسیون تجارت فدرال آمریکا مخالفت کرده و آنها را رد کرده است.

در ماه آوریل گذشته، قانونی در آمریکا تصویب شد که به موجب آن، شرکت چینی بایت دَنس ملزم شده است تا ژانویه آینده دارایی‌های تیک تاک در ایالات متحده را واگذار کند و در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

بایت‌دَنس در واکنش به شکایت جدید کمیسیون تجارت فدرال آمریکا گفته است که ممنوعیت این پلتفرم در ایالات متحده بدون برگزاری دادگاه ممکن نخواهد بود و واگذاری این شرکت از نظر فنی، تجاری یا قانونی ممکن نیست.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته