دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مرکز نوآوری ایران و ونزوئلا راه‌اندازی شد

مرکز نوآوری ایران و ونزوئلا راه‌اندازی شد
رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی از راه‌اندازی مرکز نوآوری مشترک ایران و ونزوئلا در راستای رسوخ دستاورد‌های فناورانه ایران در آمریکای لاتین خبر داد.
کد خبر : 917660

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرحسین میرآبادی رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد  دانش‌‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به تحقق یکی از تاکیدات ویژه شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی مبنی بر گسترش مرز‌های دانش و فناوری ایران با راه‌اندازی مرکز نوآوری ایران و ونزوئلا گفت: یکی از گام‌های مهمی که در مسیر توسعه دیپلماسی فناورانه در دولت سیزدهم برداشته شد، ایجاد مراکزی برای عرضه توانمندی‌های فناورانه ایران در کشور‌های همسایه، دوست و متحد بود و در همین راستا، طی سفر سال گذشته رئیس جمهور شهید به کشور ونزوئلا توافق‌نامه دو دولت برای ایجاد یک مرکز نوآوری و فناوری مشترک ایران ونزوئلا در کاراکاس امضا شد.

وی افزود: این مرکز مشابه مدل و ساختار خانه‌های نوآوری و فناوری ایران فعالیت می‌کند که این بار در دل آمریکای لاتین و با مشارکت ونزوئلایی‌ها برپا می‌شود و بستری برای عرضه توانمندی‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق ایران خواهد بود. با توجه به همکاری و استقبال دولت‌های ایران و ونزوئلا در راه‌اندازی مشترک، این مرکز تحت عنوان «مرکز نوآوری و فناوری مشترک ایران ونزوئلا» نام گذاری شد.

میرآبادی ادامه داد: با پیگیری تأکیدات رئیس‌جمهور شهید دولت سیزدهم و تحقق موافقت‌نامه ایجاد این مرکز، قرارداد تحویل قطعی این ساختمان به امضا رسید و ساختمانی که توسط دولت ونزوئلا تامین شده برای مدت ۱۵ سال در اختیار معاونت علمی قرار گرفت تا این مرکز راه‌اندازی شود.

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که قرار است در قالب این مرکز انجام شود می‌توان به برپایی نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان و فناوری‌های پیشرفته در ونزوئلا، استقرار شرکت دانش بنیان ایرانی که پروژه‌هایی را در ونزوئلا می‌گیرند، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک توسط متخصصان ایرانی برای متخصصان ونزوئلایی و تولید محدود یا داشتن کارگاه‌های مونتاژ و تولید در این محل اشاره کرد.

میرآبادی درباره ویژگی‌های ساختمان مرکز نوآوری ایران و ونزوئلا عنوان کرد: این ساختمان از امکانات متنوعی در راستای ارائه خدمات به صاحبان محصولات و خدمات دانش‌بنیان تا ارائه خدمات مشاوره‌ای برخوردار بوده و عملاً به پایگاهی برای توسعه صادرات محصولات فناورانه ایران در حوزه امریکای لاتین تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به تخصیص رایگان ساختمان این مرکز از سوی دولت ونزوئلا و اصلاح، تجهیز و آماده‌سازی مرکز توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: با راه‌اندازی مرکز نوآوری ایران در ونزوئلا شاهد شکل‌گیری زیست‌بوم و زیرساخت جدیدی برای توسعه صادرات و حضور توانمندی‌های دانش‌بنیان، خارج از مرز‌های ایران خواهیم بود و این ساختمان به زودی با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته