دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آموزش و دولت آینده (۴)؛

دولت چهاردهم باید تربیت را در آموزش و پرورش اولویت قرار دهد

دولت چهاردهم باید تربیت را در آموزش و پرورش اولویت قرار دهد
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت چهاردهم باید موضوع تربیت را اولویت دولت خود قرار دهد، گفت: زیربنای توسعه کشور آموزش و پرورش است و باید تربیت را مهم جلوه دهیم.
کد خبر : 917380

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه زیربنای توسعه کشور آموزش و پرورش است در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: اگر دولتی درصدد انجام کار فرهنگی و آموزشی در کشور است، باید توجه کامل به آموزش و پرورش داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت چهاردهم باید موضوع تربیت را اولویت دولت خود قرار دهد، تصریح کرد: زمانی‌که مسئولان در دولت خود به موضوع تربیت و ضرورت آن توجه داشته باشند به همراه آن می‌توانند ارزش‌های دیگری برای کشور به ارمغان آورند. همچنین اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام‌نامه رشد و جذب معلمان، کارنامه رشدی تربیتی نیز حل خواهد شد.

جایگاه تربیتی دانش‌آموزان باید در صدر قرار بگیرد

پورثانی با بیان اینکه کارنامه رشد تربیت دانش‌آموزان تکلیف برنامه هفتم توسعه در آموزش و پرورش است، ابراز کرد: همان‌طور که آموزش در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است، مسائل تربیتی نیز در صدر قرار دارد. مرکز سنجش آموزش و پرورش باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیرد تا کارنامه رشد تربیتی دانش‌آموزان را به سرانجام برساند و در بخشی از مدارس اجرای آن را نهایی‌سازی کنیم.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، مرکز سنجش آموزش و پرورش به دنبال این است که کارنامه رشد تربیتی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید صادر شود.

تجهیز 100 اردوگاه به وسایل بازی دانش‌آموزی

وی با اشاره به احیای اردوگاه‌های آموزش و پرورش، عنوان کرد: هم‌اکنون 100 اردوگاه مجهز به وسایل بازی دانش‌آموزی شده است و همچنین برای تامین اعتبار بودجه خاصی برای این موضوع در نظر گرفته شده است و انشالله تا آخر سال جاری بتوانیم این 100 اردوگاه را به معنای واقعی اردوگاه نزدیک کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با کمبود معلم پرورشی مواجه هستیم، اظهار کرد: کمبود معلم به طرق مختلف حل شده است؛ لذا قول دادند، سالی 11 هزار نفر طی چهار سال 44 هزار نفر جذب کنیم تا بخش جدی این کمبود برطرف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته