دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شهید رئیسی از دانشگاه‌ها حمایت ویژه می‌کرد/ الگوبرداری رئیس جمهور آینده از آیت‌الله رئیسی

شهید رئیسی از دانشگاه‌ها حمایت ویژه می‌کرد  الگوبرداری رئیس جمهور آینده از آیت‌الله رئیسی
پورعباس گفت: رئیس جمهور بعدی باید خود را با آیت الله دکتر شهید رئیسی تطبیق داده و مقایسه کند.
کد خبر : 918913

 عبدالرسول پورعباس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص رویکرد علمی و تعامل رئیس جمهور با حوزه آموزشی، اظهار کرد: ما رئیس جمهوری شبیه به آیت الله شهید رئیسی نداشتیم و بعید به نظر می‌رسد دوباره رئیس جمهوری شبیه به رئیس جمهور شهید داشته باشیم که در همه ابعاد مرد میدان باشد.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: در همه اوضاع بار اصلی در حوزه دفاعی، آموزش و اقتصاد، در همه اوضاع بار اصلی بر دوش شهیدجمهور بود و یک تنه داشتند مسیر درست را پیش می‌رفتند و خیلی امیدوار بودیم که مملکت و مسیری که در حال طی شدن است نوید بخش یک آینده روشن برای یک کشور باشد.

وی افزود: امیدواریم که رئیس‌جمهور بعدی بتواند در این مسیر گام‌های اساسی را بردارید و ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد، ما یک کلمه که به آقای دکتر رئیسی در خصوص برنامه‌ای می‌گفتیم تا آخر مطلب را می‌گرفت و دنبال می‌کرد و تا به نتیجه نمی‌رسید، رها نمی‌کرد.

پورعباس ادامه داد: آیت الله رئیسی نگاه بسیار روشنی در این مسیر که نظام آموزشی کشور حتماً باید رصد بشود، داشت و تاکید داشت نظام آموزشی ما حتماً باید پایش شده و مشخص شود در مسیری که برای خودترسیم کرده قرار دارد یا خیر. حتماً باید در مسیر ایجاد شغل و هدایت تحصیلی گام برداریم.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی از دانشگاه‌ها حمایت ویژه می‌کرد چه در بحث اعتبارات و چه در بحث برنامه‌هایشان و مصوباتی که مورد نیاز بود، گفت: در همین بحث کنکور، قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی که در دولت قبل جمع بندی و ابلاغ شده بود، وقتی که نقاط ضعف قانون را اشاره و ارائه دادیم، چند جلسه را وقت این قضیه گذاشت و قانون را اصلاح و دو اصلاحیه را ابلاغ کرد.

رئیس سازمان سنجش تصریح کرد: در این مسیر، آقای رئیسی مثل بقیه مسیر‌هایی که طی کرد، مردمی بودند و خودشان به طور مستقیم با چالش‌ها درگیر می‌شدند، در بعضی از خوابگاه‌ها با دانشجو همکلام و هم سفره میشد که ما از یک رئیس جمهور این انتظاررو نداریم رئیس جمهور شهید در جلسات به طور مستقیم خودشان را در مواجهه با دانشگاه قرار دادند.

وی ابراز کرد: امیدوار هستیم که خداوند متعال کمک کرده که در این مسیر دل مردم به گونه‌ای هدایت شود که یک جانشین درخور جامعه انتخاب کنند چرا که شاخص‌های رئیس جمهور نسبت به گذشته عوض شده و رئیس جمهور شهید شاخص شده اند.

پورعباس گفت: رئیس جمهور بعدی باید خود را با آیت الله دکتر شهید رئیسی تطبیق داده و مقایسه کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته