دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دانشگاه و دولت آینده (۵)؛

رئیس جمهور آینده به معرفت شناسی هسته‌های مختلف علمی توجه داشته باشد

رئیس جمهور آینده به معرفت شناسی هسته‌های مختلف علمی توجه داشته باشد
رئیس جمهور آینده باید در حوزه علمی دو بار را همزمان با هم جلو ببرد، یک بحث علمی و یک بحث معرفت شناسی هسته‌های مختلف علمی هست، علم و عمل در کنار همدیگر قرار می‌گیرند.
کد خبر : 919013

محمودرضا کبیری یگانه استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص رویکرد علمی رئیس جمهور آینده، گفت: آقای شهید دکتر رئیسی یک پلن و فضای جدید را در حوزه رئیس جمهور ایران به وجود آوردند که سطح انتظارات مردم را بسیار بالا بردند. رئیس جمهوری که همیشه می‌گفتند رسانه ندارد ولی شاهد این بودیم که میلیون‌ها نفر به خیابان آمدند و نشان دادند که مردم رسانه یک رئیس جمهور هستند.

وی افزود: رئیس جمهوری که خیلی بی غل و غش بود و با خود مردم و در کنار مردم بود، با مردم حرف می‌زد و با مردم رفتاری انجام می‌داد که آن رفتار به دل مردم می‌نشست. ما تمرین یک دموکراسی ایرانی را داریم انجام می‌دهیم، دموکراسی که شما هیچ جای دنیا نمی توانید ببینید، نه در روسیه و امریکا، نه فرانسه و چین، هیچ جای دنیا این ساختار دموکراسی را نداریم.

کبیری ادامه داد: دموکراسی ما برگرفته از شخصیت خاص مردم خودمان است، پهنای کشور و در واقع فلات ایران را از شرق تا غرب از شمال تا جنوب وقتی که میبینیم،مردمانی هستند که حجب و حیای خاصی در صحبت کردن و رفتارشان دارند، آدم‌هایی هستند که با طمانینه رفتار می‌کنند. ما شاهد این هستیم که از تمام طیف‌های سیاسی که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را قبول دارند در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا دارند.

وی افزود: مردم ما نظرات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی  و سیاسی را کاملا رصد می‌کنند و در نهایت خروجی که بیرون می‌دهند آن خروجی هست که با توجه به اتفاقاتی که در دهه گذشته برایشان افتاده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به نقش رسانه در انتخابات و با بیان اینکه مردم ما می‌خواهند رسانه را در کنار خود ببینند گفت: مردم ما می‌خواهند رسانه را بالی بدانند که قصد دارد اطلاعات اولیه و دقیق را به آنها بدهد، در این فضا، آن گفتمان رسانه‌ای  موفق خواهد بود که بتواند در کمال آرامش و در لحظه‌ای‌ترین حالت ممکن آخرین اطلاعات را به مخاطب خود ارائه بدهد.

کبیری در ادامه با اشاره به رویکرد علمی رئیس جمهور آینده خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آینده باید در حوزه علمی دو بار را همزمان با هم جلو ببرد، یک بحث علمی و یک بحث معرفت شناسی هسته‌های مختلف علمی هست،علم و عمل در کنار همدیگر قرار می‌گیرند. نگاه ما بر این است که آن بال پرورشی را در کنار آموزشی و بال فرهنگی را در کنار بار علمی داشته باشیم.

این کارشناس حوزه رسانه خاطرنشان کرد: اگر دانشجو نداند که این درسی که می‌خواند قرار است که برای کشورش چه آورده‌ای داشته باشد یقین بدانیم که  افراد زیادی هستند که بخواهند این فرد را برای خود استفاده بکنند، این ما هستیم که وظیفه داریم در این دو حوزه وزارت آموزش پرورش و وزارت علوم در کنار بار علمی حتماً بار پرورشی خودمان را هم به صورت بسیار جدی تقویت بکنیم.

وی گفت: من از رئیس جمهور آینده صمیمانه درخواست می‌کنم که در ماه یکبار به وزارتخانه‌های خود به دانشگاه‌ها و مدارس خود سر زده برود و حتماً از کم و کیف وضعیت فضای آموزشی به صورت واضح و مستقیم ارتباط برقرار کند و بداند که کم و کاستی یکی دانش آموز و یک دانشجو در عرصه تولید علم و بیان علمی چه چیزی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته