دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

انقلاب بزرگ در نظام آموزشی با شیوه نوین اجرا و تصحیح الکترونیکی اوراق امتحان نهایی

انقلاب بزرگ در نظام آموزشی با شیوه نوین اجرا و تصحیح الکترونیکی اوراق امتحان نهایی
نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: هماهنگی دستگاه‌های خدمت رسان منطقه با آموزش و پرورش در همکاری با حوزه‌های اجرا و تصحیح قابل تقدیر بوده است، به عنوان مثال با تقویت خطوط اینترنت و راه اندازی شبکه فیبر نوری در تعدادی از حوزه‌های تصحیح و اجرا، پیشرفت چشم‌گیری حاصل شده است و مساعدت بیشتر این نهاد‌ها با آموزش و پرورش و مقوله مهم تعلیم و تربیت بیش از پیش حس می‌شود.
کد خبر : 917813

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی خزایی، نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، ضمن بازدید از حوزه اجرایی امتحان نهایی دبیرستان نمونه دکتر حسابی و بررسی روند برگزاری این آزمون‌ها گفت: آزمون‌ها برای دانش آموزان همیشه جزء سخت‌ترین و دلهره آورترین مراحل زندگی شان بوده است.

وی افزود: خداوند متعال را شاکریم که آموزش و پرورش با دیدگاه و تدابیر مثبتی که در پیش گرفته است سعی دارد این اضطراب را در دانش آموزان کاهش دهد و عدالت آموزشی را به معنای واقعی در تمام سطوح محقق سازد.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به نخستین دوره برگزاری آزمون نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم، نظم برگزاری مطابق دستورالعمل و قوانین مندرج در شیوه نامه در تمامی حوزه‌های بازدید شده کاملا مشهود بود.

علی خزایی ضمن تحسین امنیت برگزاری آزمون‌ها در حوزه‌های شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: محل استقرار دانش آموزان در حوزه‌های اجرا در هر آزمون متغیر است و دانش آموزان در ردیف‌های مجاور از یک مدرسه و کلاس مشترک نبوده و این موضوع امنیت برگزاری آزمون‌ها را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه ضمن اشاره به حضور غیاب الکترونیک عنوان کرد: بارکد مندرج در کارت ورود به جلسه و پاسخ برگ شخصی‌سازی‌شده، احتمال خطا در ثبت غیبت و نمره را به صفر رسانده است و تخصیص حوزه‌های فرعی تصحیح در کنار حوزه‌های اصلی به منظور تسریع در روند تصحیح اوراق نهایی دانش آموزان رضایت‌مندی دبیران را به همراه داشته است.

وی با اشاره به گفتگو با دبیران و نظر سنجی از آنها اظهار کرد: دبیران براین اذعان دارند که با شیوه تصحیح الکترونیکی اوراق، دقت تصحیح افزایش یافته و خطا‌های احتمالی به حداقل می‌رسد و هیچ دخل و تصرفی در جمع نهایی نمرات و ثبت آن توسط شخص مصحح وجود ندارد. از دیگر اقدامات راهگشا در این حوزه، دسترسی تمامی مدیران دوره دوم متوسطه رشته‌های نظری به ایجاد کاربری دبیران مربوطه در هر درس و رشته در آموزشگاه خود است که موجب سهولت کار حوزه‌های تصحیح اصلی خواهد شد.

این نماینده مردم ادامه داد: هماهنگی دستگاه‌های خدمت رسان منطقه با آموزش و پرورش در همکاری با حوزه‌های اجرا و تصحیح قابل تقدیر بوده است، به عنوان مثال با تقویت خطوط اینترنت و راه اندازی شبکه فیبر نوری در تعدادی از حوزه‌های تصحیح و اجرا، پیشرفت چشم‌گیری حاصل شده است و مساعدت بیشتر این نهاد‌ها با آموزش و پرورش و مقوله مهم تعلیم و تربیت بیش از پیش حس می‌شود.

خزایی در پایان گفت: از تلاش‌های بی دریغ و تدابیر راهگشای رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، همراهی و مجاهدت مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و مدیران گرامی مناطق ورامین قرچک و پیشوا تشکر و قدردانی را دارم و از خداوند متعال توفیقات روز افزون شما را مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته