دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

فرمان جذب معلم پرورشی بعد از ۱۵ سال توسط آیت‌الله رئیسی

فرمان جذب معلم پرورشی بعد از ۱۵ سال توسط آیت‌الله رئیسی
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وقتی گفته می‌شود دغدغه اصلی نظام اسلامی باید «تربیت» باشد که این موضوع در برنامه‌های آیت الله رئیسی دیده شد گفت: آیت الله رئیسی در ابتدای سفر استانی‌اش، به اردوگاه دانش آموزی رفتند و جزو افرادی بود که بعد از ۱۵ سال فرمان جذب معلم پرورشی را صادر کردند.
کد خبر : 914236

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در آیین تکریم و معارفه دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای خدمت گفت: در دیدار اخیر معلمان با رهبر معظم انقلاب، ایشان چند نکته فرمودند که مهم بود؛ ایشان بار‌ها در دیدار‌ها و ابلاغیه‌های مختلف وظایفی را برای آموزش و پرورش مشخص کردند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های ابلاغی تحولی در نظام آموزش وپرورش هم بر بیانات ایشان تاکید داشته است افزود: رهبر انقلاب بر اهمیت معاونت پرورشی به عنوان اصلی‌ترین معاونت وزارت آموزش وپرورش اشاره داشتند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی باز هم حضرت آقا فرمودند این معاونت بعد از احیاء باز هم آن چیزی که باید می‌شد، نشد ادامه داد: رهبر انقلاب چند وظیفه را برای وزارت آموزش و پرورش مشخص کردند که شامل بحث آسیب‌های اجتماعی، هویت و امید آفرینی بود.

پورثانی با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی ایشان تاکید کردند از ظرفیت خود دانش آموز برای کاهش آسیب استفاده شود گفت: ایشان تاکید داشتند دانش آموزان باید اهل تحلیل باشند.

وی با بیان اینکه دانش آموز در مدرسه باید یک عنصر اثرپذیر باشد افزود: دانش آموز باید تراز انقلاب، اثرگذار، فعال و کنشگر باشد که این امر در بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و سازمان دانش آموزی میسر می‌شود.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تفاوت اتحادیه انجمن‌های اسلامی با سایر تشکل‌ها وجود نماینده ولی فقیه در تشکیلات است ادامه داد: در وزارت آموزش وپرورش امروز یکی از سیاست‌های اصلی و باور‌ها این است که برای دانش‌آموزان نقش هویتی قائل باشیم.

پورثانی با بیان اینکه اگر دانش آموز حس خوب و تعلق به مدرسه داشته باشد اتفاقات خوبی می‌افتد که باید توسط ما صورت گیرد عنوان کرد: سند تحول بنیادین دانش آموز را تمام ساحتی و موثر در اجتماع کرده تا عنصر فعال محله باشد، فعالیت در تشکل دانش آموزی یک اصل است.

وی در پایان از تاریخی برای سال‌های خدمتش تشکر و گفت: امیدوارم همه در تربیت نسل در تراز انقلاب اسلامی و سربازان امام زمان موفق باشیم

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در انجمن‌های اسلامی در آیین تکریم و معارفه دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی با بیان اینکه شهدای خدمت از عنایت الهی بهره‌مند شدند گفت: این تحول الهی در دل‌های مردم حکایت از معیت حق دارد.

وی با بیان اینکه از بین ویژگی‌های برجسته آیت الله رئیسی می‌توان به صدق اشاره کرد و این صداقت و اخلاص ایشان هرروز بیشتر می‌شد افزود: پایان خوش برای آنها رقم خورد، اما اندوه برای مردم جا ماند، اما مردم در آینده با مشارکت و انتخاب پرکیفیتشان دوباره پا به عرصه حضور می‌گذارند.

حاج علی اکبری با بیان اینکه خداروشکر پرچمدار امت سایه اش برقرار است و خدمتگزاران پای کار هستند گفت: همه با صلابت و سرعت به میدان می‌آیند و امیدواریم دوره موفقی پیش رو داشته باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در انجمن‌های اسلامی با بیان اینکه وضعیت کشور و وضعیت بین المللی در بهترین شرایط قرار دارد، این فرصت‌ها به برکت خون شهداست ما نیز در اتحادیه برای اعتلای هویت فرزندان تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته