دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1396 - 15:57

توسعه همکاری‌های علمی ایران با موسسات آموزش عالی و تحقیقات چین

اولین جلسه کارگروه توسعه همکاری های علمی ایران با موسسات آموزش عالی و تحقیقات کشور چین به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
کد خبر : 262082

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه شریف، اولین جلسه کارگروه توسعه همکاری‌های علمی ایران با موسسات آموزش عالی و تحقیقات کشور چین با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سراسر کشور برگزار شد.


در ابتدای این برنامه دکتر سیم‌چی مدیر امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی هدف از برگزاری این کار گروه را استفاده از پیشنهادات و برنامه‌های سایر دانشگاه‌ها برای ارتباط هرچه بهتر با کشور چین دانست.


در ادامه برنامه دکتر حجت رایزن علمی سفارت ایران در چین طی سخنانی گفت: خوشحالم که مسئولیت کار گروه به دانشگاه صنعتی شریف سپرده شده است و امیدوارم با کمک سایر دانشگاه‌ها بتوانیم به منافع مشترکی با کشور چین دست پیدا کنیم.


وی گفت: کشور چین در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و اگر نگوییم کشور اول دنیا است قطعا دومین کشور دنیا در بحث اقتصادی خواهد بود.


حجت افزود: به موازات رشد اقتصادی در چین، شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای نیز در موضوع علمی در این کشور طی سال های اخیر بوده ایم تا آنجا که 6 دانشگاه چین هم اکنون دارای رتبه زیر 100 در میان دانشگاه‌های دنیا هستند.


وی افزود: کشور چین 4 برابر بودجه کل کشور ایران را در بودجه پژوهشی خود دارد و سرمایه‌گذاری خوبی در امر پژوهش در این اواخر داشته است.


حجت ضمن معرفی برخی از توانمندی‌های چین گفت: دانشگاه چین خوآ اخیرا هیات‌هایی از اساتید و دانشجویان خود را برای آشنایی و ادامه تحصیل به کشورهای مختلف اعزام می‌کند که سال گذشته نیز تعدادی برای این منظور به دانشگاه صنعتی شریف نیز اعزام شده‌اند.


در ادامه نشست دکتر کرمی نماینده مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت همکاری با کشور چین پرداخت.


وی افزود: در حال حاضر تعداد نیم میلیون نفر دانشجو خارجی در چین در حال تحصیل هستند و در این بین تعداد 1/5 میلیون دانشجوی چینی نیز در دیگر کشورهای جهان تحصیل می‌کنند.


در ادامه این نشست پرسش و پاسخ با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته