خرید راهبردی خدمات، راهکار برون رفت از افزایش بدهی سازمان بیمه سلامت
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، فرهاد فیروزبخت با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت از ابتدای فعالیت خود تاکنون، ۴۰ میلیون بیمه شده را تحت پوشش قرار داده، گفت: سازمان بیمه سلامت ایران با وجود اینکه در این سالها با فراز و نشیبهای بسیاری روبهرو بود، توانسته اقدامات مناسبی در جهت حمایت از محرومین و افراد فاقد پوشش بیمه در کشور انجام دهد.
وی افزود: کسری بودجه و کمبود منابع در سازمان باعث افزایش بدهیها به مراکز درمانی شده است. با وجود اینکه با کمک دولت و مجلس بخشی از بدهیها تسویه شده، ولی همچنان این مشکل وجود دارد که نشان میدهد باید راهکارهای دیگری از جمله خرید راهبردی خدمات سلامت، اصلاح نظام پرداخت، بازنگری کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت و تقویت نظارت بر موسسات ارائه دهنده خدمات و گیرندگان خدمت را برای برون رفت از این مشکلات اجرا کنیم.
قائم مقام معاون بیمه سلامت ایران بیان کرد: تلاش در جهت کاهش عرضه و تقاضای القایی خدمات سلامت یکی دیگر از موضوعاتی است که سازمان طی هماهنگی با وزارت متبوع با جدیت هر چه تمامتر دنبال خواهد کرد.
مدیرکل دفتر تدوین استانداردها و خرید راهبردی خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: اجرای سطح بندی خدمات، نظام ارجاع، عمل به راهنماهای بالینی و در نهایت خرید راهبردی خدمات ضرورتی انکارناپذیر است که امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت به منظور ارائه بهتر خدمات به آن دست پیدا کنیم.
انتهای پیام/