دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1396 - 09:34

۷۰ درصد خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی گواهی استحکام بنا ندارند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اعلام کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان دی ماه فرصت دارند گواهی استحکام بنا را ارائه دهند.
کد خبر : 246995

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا فراهانی، درباره وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی از لحاظ استحکام بنا و ایمنی گفت: تابستان امسال طرح رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی را داشتیم و یکی از مواردی که مورد ارزیابی قرار گرفت، سازه‌ها و استحکام بنا بود که برخی از دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها گواهی استحکام بنا را داشتند و ارائه کرده‌اند و بخشی هم فرصتی داده شده تا این گواهی‌های لازم را ارائه دهند.


وی افزود: دانشگاه‌ها فرصت دارند تا پایان دی این گواهی‌ها را ارائه دهند که پرونده دانشگاه‌های علوم پزشکی کامل شود. براساس گواهی‌های ارائه شده می‌توانیم بسنجیم که کدام یک از بناها نیاز به تعمیرات و مقاوم‌سازی دارند.


معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت درباره آسیب خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوادث اخیر گفت: در زلزله کرمانشاه و کرمان آسیبی نداشتیم ممکن است که ترک‌های کمی ساختمان‌ها برداشته باشند، اما آسیب جدی نداشتیم.


وی ادامه داد: خوابگاه‌ها و ساختمان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران نیز باید در این مدت اعلام شده گواهی استحکام بنا را ارائه کنند، اما در مجموع ۳۰ درصد دانشگاه‌ها این گواهی‌ها را ارائه کرده اند و ۷۰ درصد هنوز ارائه نکرده‌اند.


معاون فرهنگی وزارت بهداشت اظهار داشت: ستاد بحران در خصوص وضعیت زلزله و پس از زلزله برای دانشگاه‌ها نیز تدابیری اندیشیده، اما وزارت بهداشت طراحی خاصی برای این موضوع نداشته است.


فراهانی در پایان گفت: این طرحی که پیگیری می‌کنیم قبل از وقوع این زلزله‌ها بوده و نشان می‌دهد استحکام بنای دانشگاه‌ها برای ما مهم است قاعدتا برای اجرای این مسئله کوتاه نمی‌آییم و خوابگاه‌هایی که استحکام نداشته باشند از سیستم خدمات رسانی دانشگاه‌ها خارج خواهند شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته