دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشگاه آزاد اسلامی باید به دانشگاه نسل چهارم تبدیل شود/ رتبه 128 دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه ESI

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی رتبه دانشگاه آزاد در پایگاه ESI را 128 اعلام کرد.
کد خبر : 242355

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر بیژن رنجبر در بخش دوم گردهمایی معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس آخرین به روز رسانی در پایگاه ESI در تاریخ 18 آبان دانشگاه آزاد اسلامی به جایگاه 128 رسیده، تعداد مقالات این دانشگاه 41 هزار و 41 مقاله گزارش شده است.


وی ادامه داد: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی 392 مجله مصوب توسط کمیسیون نشریات، 96 مجله پژوهشی، 4 مجله علمی ترویجی و 9 مجله پژوهشی حوزه وزارت بهداشت دارد همچنین 30 عنوان مجله این دانشگاه رتبه بین‌المللی دارد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: تعداد کل آزمایشگاه‌های عضو ساها 10 هزار و 124 آزمایشگاه است که 138 هزار و 210 تجهیزات و دستگاه‌ها و 3 هزار و 9 دستگاه پیشرفته در این آزمایشگاه‌ها وجود دارد همچنین 13 هزار و 862 خدمت در این آزمایشگاه‌ها ارائه می‌شود و درآمد سامانه سراسری ساها از اردیبهشت 94 تا کنون 704 میلیارد ریال بوده است.


رنجبر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید به دانشگاه نسل چهارم و هوشمند تبدیل شود، راه‌اندازی پایلوت دانشگاه نوآور که دانشکده‌های آن بر مبنای نیاز فناورانه کشور طرح‌ریزی و راه‌اندازی می‌شود.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این دانشگاه با همکاری صندوق پژوهش و نوآوری راه‌اندازی می‌شود، راه‌اندازی سامانه ایده تا بازار، راه‌اندازی ساز و کارهای حمایت از ثبت پتنت‌های ملی و بین‌المللی و بازارسازی و بازاریابی برای محصولات تجاری شده شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های معاونت پژوهش و فناوری است.


وی افزود: برای تشویق اعضای هیات علمی برای انجام طرح‌های برون دانشگاهی، برقراری ارتباط با وزارتخانه‌ها و نهادهای تاثیرگذار مانند صنعت نفت را در برنامه‌های خود تعریف کرده‌ایم همچنین فرصت‌های مطالعاتی دو طرفه با همکاری حوزه علمیه در حوزه علوم انسانی نیز برگزار خواهد شد.


وی گفت: تدوین آیین‌نامه اجرایی حمایت از نخبگان در قالب حمایت از نخبگان برتر برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و حمایت از نخبگان حوزه کسب و کار با توجه به اولویت‌های صنعتی هر منطقه، شناسایی نخبگان محلی دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها و فراهم آوردن محیط مناسب پژوهش برای نخبگان ایرانی و غیر ایرانی از اولویت‌های دیگر معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب