دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

توصیه اساتید دانشگاه هاروارد به دانشجویان سال اولی

توصیه اساتید دانشگاه هاروارد به دانشجویان سال اولی
گروهی از اساتید دانشگاه هاروارد به تازگی در مطالبی توصیه‌هایی را به دانشجویانی که قرار است به تازگی در دانشگاه هاروارد تحصیلات خود را آغاز کنند، گفته‌اند.
کد خبر : 930905

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برای بیش از ۱۶۵۰ دانشجوی سال اولی که هفته گذشته به دانشگاه هاروارد نقل مکان کردند، دانشگاه با هیجان و گاه‌گاهی اضطراب آغاز شده است. به همین دلیل این دانشگاه از چند تن از اساتید خود خواسته تا توصیه‌هایی برای دانشجویان تازه وارد به هاروارد ارائه دهند. در ادامه به شرح متن پیام هر استاد پرداختیم.

«آلیسون فرنک جانسون»، استاد تاریخ در دانشکده تاریخ هاروارد

«تقریبا همه در مقطعی از دوران دانشجویی، احساس گیجی، تنهایی، نادانی یا نداشتن امادگی کافی را حس می‌کنند» 

آلیسون فرنک جانسون گفت: توصیه اول من برای دانشجویان جدید این است که دست‌کم یک ریسک در زمینه تحصیلی کنند. منظورم این نیست که درسی را که به نظر سخت می‌آید بردارید، بلکه چیزی خارج از مسیر معمولی دانشجویان سال اول هاروارد را امتحان کنید.

«تقریبا همه در مقطعی از دوران دانشجویی، احساس گیجی، تنهایی، نادانی یا نداشتن امادگی کافی را حس می‌کنند»  آلیسون فرنک جانسون

شرکت در سمینار ویژه سال اولی‌ها، گذراندن درس اقتصاد، درس نویسندگی و شاید هم ریاضیات از جمله کارهایی است که احتمالا بیشتر هم‌کلاسی‌های شما در پاییز انجام خواهند داد. شاید فکر کنید که اگر همه این کار را می‌کنند، پس شما هم باید انجام دهید اما اشتباه نکنید.در نظر بگیرید که چیز دیگری را امتحان کنید. مثلا درسی در رشته‌ای که در دبیرستان‌تان وجود نداشته و کنجکاوی شما را برانگیخته است مانند انسان‌شناسی.

به نظرم نباید در سکوت رنج بکشیداما من شرط می‌بندم که، چه بدانید چه نه، تقریباً همه در نقطه‌ای احساس گیجی، تنهایی، یا ناآمادگی می‌کنند. هر مشکلی که دارید، کسی هست که بخواهد به شما کمک کند. آموزگاران، دستیاران تدریس، اساتید، مشاوران، سرپرستان و مربیان حضور دارند و در این میان حداقل یک نفر وجود دارد که شما به آن اعتماد کنید و بتواند به شما کمک کند. پس درخواست کمک کنید.

«جی لی»، استاد زبان‌ها و تمدن‌های آسیای شرقی در گروه زبان‌ها و تمدن‌های آسیای شرقی هاروارد

«در انتخاب کلاس‌ها خوب فکر کنید. برنامه‌تان را پر نکنید» 

جی لی گفت: در آخرین سال دبیرستانم، به نقل‌قولی از آرتور میلر در کتابخانه عمومی‌ام برخوردم. او تجربه دانشگاهی خود را به‌عنوان «زمینه‌ای برای آزمودن تمام پیش‌داوری‌ها، باور‌ها و نادانی‌هایش» به یاد می‌آورد. من این را به‌عنوان شعار خودم برای آنچه که از کالج می‌خواستم، یاد گرفتم. دانشگاه فضایی است برای ملاقات با افرادی که با شما هم‌روح‌اند، اما این لزوما به معنای گذراندن وقت فقط با افرادی مثل خودتان نیست. شنونده‌ای همدل باشید و از قضاوت سریع پرهیز کنید.

«در انتخاب کلاس‌ها خوب فکر کنید. برنامه‌تان را پر نکنید»  جی لی

از ریسک نترسید و در انتخاب کلاس‌ها و فعالیت‌های فوق‌برنامه از منطقه راحت خود خارج شوید. علاوه بر ادامه کاری که در آن مهارت دارید، کنجکاوی خودتان را دنبال کنید و چیزی جدید را امتحان کنید. چند دوره کوتاه را بگذرانید. در این دوره ها با اساتیدو هم‌کلاسی‌هایتان بهتر آشنا می‌شوید، بیشتر در کلاس مشارکت می‌کنید و حس تعهد بیشتری پیدا می‌کنید. برنامه‌تان را پر نکنید. اگر دیگر زمانی برای تفریح، دوستان، غذا، ورزش یا خواب ندارید، یک کلاس یا فوق‌برنامه‌ را کنار بگذارید.

«جوزف بلات»، مدرس ارشد آموزش در دانشکده تحصیلات تکمیلی آموزش هاروارد 

«در رویداد‌های داخل دانشگاه شرکت کنید. از گنجینه‌های داخل کتابخانه‌ها غافل نشوید»

جوزف بلات گفت: دخترم تالیا سال گذشته از کالج فارغ‌التحصیل شد؛ من خیلی وقت پیش فارغ‌التحصیل شدم که دیگر سال آن را نمی‌گویم. اما با وجود گذشت زمان، می‌بینیم که توصیه‌های ما برای دانشجویان سال اول برای همه سنین حرف مشترکی است. تجربه آکادمیک شما بسیار غنی‌تر خواهد بود اگر تلاش کنید با برخی از اساتید خود آشنا شوید. از ساعات مشاوره استفاده کنید و از درگیر شدن در گفتگو‌هایی که فراتر از مرز‌های درسی هستند، خجالت نکشید. در جریان سخنرانی‌ها، اجرا‌ها و دیگر رویداد‌هایی که هر هفته در سراسر دانشگاه روی میدهد، باشید.در این رویدادها فرصتی برای ملاقات با افراد جدید، ورزش بدن و ذهن و لذت بردن از  خودرن مقدار باورنکردنی غذای رایگان را خواهید داشت.

«در رویداد‌های داخل دانشگاه شرکت کنید. از گنجینه‌های داخل کتابخانه‌ها غافل نشوید» جوزف بلانت

از بیش از ۶۰ کتابخانه هاروارد غافل نشوید. در آنجا گنجینه‌هایی پیدا خواهید کرد که جای دیگر نمی‌توان یافت. کتاب‌های به‌شدت شگفت انگیز، مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از نقشه‌های تاریخی، نسخه‌های خطی ارزشمند، دستورالعمل‌های افراد مشهور در آنجا قرار دارند و کتابداران نیز مرجع هوشمندی هستند که همیشه مشتاق کمک به شما هستند.

مترو رد لاین، با تمام نقص‌هایش، بلیط شما به مرکز بوستون است. پیاده‌روی آزادی، موزه‌های هنری، سالن‌های موسیقی و غذا‌های جهانی را از دست ندهید. توجه کنید که چگونه یاد می‌گیرید و دوره‌ها و کلاس‌هایی را انتخاب کنید که شما را خوشحال می‌کنند. خود را با هم‌سالانتان مقایسه نکنید و از موفقیت‌های آنها خوشحال شوید، نه اینکه از موفقیت آنها تهدیدی حس کنید.

«گابریلا سوتو لاوآگا»، استاد تاریخ علم در دانشکده تاریخ علم هاروارد

«درخواست کمک کنید. خارج از کشور تحصیل کنید»

«درخواست کمک کنید. خارج از کشور تحصیل کنید» گابریلا سوتو لاوآگا

گابریلا سوتو لاوآگا گفت: من همیشه به دانشجویان سال اول می‌گویم که به درخواست کمک به عنوان بخشی ضروری برای موفقیت در هاروارد و فراتر از آن فکر کنند. بار‌ها و بار‌ها دیدم که موفق‌ترین دانشجویان هاروارد کسانی هستند که هم می‌دانند چه زمانی از افراد کمک بگیرند هم می‌دانند برای کمک به کجا مراجعه کنند. دانشجویان جدید سال‌های اول باید شبکه پشتیبانی که به آنها ارائه می‌شود را کشف کنند و از آن استفاده کنند.

«استفانی برت»، استاد زبان انگلیسی دانشکده زبان انگلیسی هاروارد

«همه چیز را امتحان کنید. پروژه‌ها را به اشتراک بگذارید»

استفانی برت گفت: در کلاس‌هایی شرکت کنید که جالب به نظر می‌رسند، به خصوص اگر دوره هایی کوتاه باشند. سال اول شما می‌تواند به شما اجازه دهد علایق واقعی خود را کشف کنید. تاریخ را مطالعه کنید. هنگام انتخاب رشته‌های هنر و علوم انسانی خود را به زمان حال محدود نکنید. بسیاری از افراد جذاب مدت‌ها پیش درگذشته اند. برخی از آن افراد چیز‌های جالبی درست کرده‌اند یا حرف‌های خوبی زده‌اند.

«همه چیز را امتحان کنید. پروژه‌ها را به اشتراک بگذارید» استفانی برت

همه چیز را امتحان کنید، از جمله چیز‌هایی که فکر نمی‌کردید در آنها خوب هستید. بسیاری از ما در دوران دبیرستان، عمدتاً برای انجام کار‌هایی که خود را در آنها بسیار خوب می‌دانستیم، به هاروارد راه یافتیم. اکنون که شما وارد هاروارد شدید، فضایی برای آزمایش دارید. کاری را انجام دهید که هرگز فکر نمی‌کردید بتوانید انجام دهید.

هر روز تمام روز را در محوطه دانشگاه بمانید. پیشنهادات موسیقی، ادبی، تئاتر، گیمرها، قومی-فرهنگی، آشپزی، تفریحی و فنی منطقه بوستون بزرگ بسیار فراتر از آن چیزی است که بتوانید در محوطه دانشگاه پیدا کنید. به دنبال افرادی همانند خودت بگرد.تمام وقت خود را صرف مطالعه کنید. 

انتهای پیام/

پرستو توکلی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب