دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
موسسه فناوری کالیفرنیا از دانشگاه هاروراد پیشی گرفت

سخت‌ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش معرفی شد

سخت‌ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش معرفی شد
موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech) در سال ۲۰۲۴ کمترین نرخ پذیرش را داشته و به همین دلیل عنوان دشوارترین موسسه آموزش عالی برای پذیرش در آمریکا به آن تعلق گرفته است.
کد خبر : 930443

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امسال، مؤسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech) به عنوان رقابتی‌ترین دانشگاه در ایالات متحده برای ورود دانشجویان رتبه‌بندی شده است و نرخ پذیرش آنها تنها ۲.۷ درصد بوده است.

عنوان انتخابی‌ترین موسسه خصوصی برای دکترا در ایالات متحده به موسسه فناوری کالیفرنیا در پاسادنا در ساحل غربی تعلق دارد. این موسسه با پشت سر گذاشتن موسسات سخت‌گیرانه سنتی در ساحل شرقی و دانشگاه‌های معتبر آیوی لیگ، به دشوارترین دانشگاه در کشور آمریکا برای پذیرش تبدیل شده است.

طبق گزارش روزنامه «سان دیگو یونیون تریبیون»، این داده‌ها در سالنامه آموزش عالی که هر سال توسط «آموزش عالی کرانیکل» منتشر می‌شود، فاش شده است.این گزارش ۱۲۸ صفحه‌ای، اطلاعات و آمار‌های متنوعی درباره کالج‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله نرخ پذیرش، سازمان‌های دانشجویی و هزینه‌ها ارائه می‌دهد، طبق این گزارش، نرخ پذیرش موسسه فناوری کالیفرنیا در سال گذشته تنها ۲.۷ درصد بود، در حالی که نرخ پذیرش هاروارد ۳.۲ درصد گزارش شده است.

در میان مدارس دولتی، سیستم دانشگاه کالیفرنیا نیز در فهرست انتخابی‌ترین موسسات برجسته شد. به طور طبیعی، دانشگاه کالیفرنیا لس انجلس و دانشگاه کالیفرنیا برکلی رتبه‌های اول و دوم را در پایین‌ترین نرخ‌های پذیرش کسب کردند و دانشگاه کالیفرنیا ایرواین در اورنج کانتی رتبه هفتم را به دست آورد.

در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو (UCSD)، افزایش چشمگیری در چندین دسته دیده شد. طبق گزارش سان دیگو یونیون تریبیون، دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو به جمع ۲۵ موسسه برتر از نظر انتخابی بودن، نرخ رشد و هزینه‌ها پیوست. در مقایسه با موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو در سال تحصیلی که از ۲۰۲۲ آغاز شد، ۲۳.۷ درصد از متقاضیان را پذیرش کرد و در رتبه نهم فهرست موسسات انتخابی قرار گرفت. 

پس، دانشجویانی که موفق به پذیرش در موسسه فناوری کالیفرنیا می‌شوند، چه چیزی دریافت می‌کنند؟ موسسه فناوری کالیفرنیا رتبه چهارم در کشور را برای با ارزش‌ترین دانشگاه را دارد، به این معنا که فارغ‌التحصیلان آن یکی از بالاترین بازدهی‌های سرمایه‌گذاری آموزشی را دریافت می‌کنند و می‌توانند انتظار درآمد بالاتری داشته باشند.

این دانشگاه مستقر در پاسادینا، که به خاطر کمک‌هایش در زمینه علوم و مهندسی شناخته شده است، اکنون رسماً پذیرش سخت‌تری نسبت به دانشگاه هاروارد دارد که ۳.۲ درصد از متقاضیان را قبول می‌کند، دارد. 

دانشگاه استنفورد و چند کالج خصوصی کوچک در منطقه لس‌آنجلس، مانند کالج هاروی ماد، کالج پومونا و کالج کلیرمونت مک‌کنا، نیز در سال ۲۰۲۴ نمرات بالایی برای ارزش به دانشجویان خود دریافت کردند.

از پاییز ۲۰۲۰ تا پاییز ۲۰۲۴، درخواست‌ها برای ورود به موسسه فناوری کالیفرنیا به میزان ۶۲ درصد افزایش یافته است. شهریه سالانه موسسه فناوری کالیفرنیا برابر با ۵۸،۴۷۹ دلار است که شاید به نظر زیاد بیاید، اما در مقایسه با حقوقی که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه پس از ورود به بازار کار کسب می‌کنند، ناچیز است. 

میانگین حقوق شروع کار برای فارغ‌التحصیلان موسسه فناوری کالیفرنیا بین ۱۱۰،۰۰۰ تا ۱۱۹،۰۰۰ دلار در سال است. به همین دلیل است که موسسه فناوری کالیفرنیا به همراه بسیاری از دانشگاه‌های دیگر کالیفرنیا، بهترین بازده سرمایه‌گذاری را از نظر پتانسیل درآمدی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

پرستو توکلی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته