دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زلفی گل: ردیف بودجه مرجعیت علمی در قانون ثبت شد/ لزوم استفاده از زبان قانون و مقررات برای تقویت مجلات علمی

زلفی گل: ردیف بودجه مرجعیت علمی در قانون ثبت شد  لزوم استفاده از زبان قانون و مقررات برای تقویت مجلات علمی
وزیر علوم گفت: پس از پیگیری‌های لازم ردیف بودجه مرجعیت علمی در قانون بودجه برای حمایت از پژوهشگران لحاظ شده است.
کد خبر : 919472

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی در پایگاه‌های معتبر بین‌المللی که صبح امروز (شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳) در سالن همایش‌های ابوریحان دانشگاه شهیدبهشتی برگزارشد، خطاب به سردبیران و مدیران مسئولان نشریات علمی اظهار کرد: شما‌ها خیرین علم و فناوری کشور هستید، خیر فقط کسی نیست که با امکانات مادی در اختیار به ساخت و ساز دانشگاه، مدرسه، خوابگاه، کتابخانه و غیره بپردازد و توسعه علم و فناوری را رقم بزند، بلکه سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی هم خیرین آموزش عالی هستند؛ چرا که تجربه و زمان خود را صرف توسعه علمی کشور می‌کنند.

وی افزود: نشریات علمی پرچم‌های برافراشته ایران اسلامی هستند و در ابعاد ملی و بین المللی خودکفایی می‌کنند؛ بنابراین باید نگاه ویژه‌ای را بکار ببریم.

زلفی گل تصریح کرد: مدیر مسئولان نشریات علمی برای پیگیری پذیرش مقاله از داوران حتما تعاملات خود را گسترده‌تر کنند و برای ارتباط بیشتر از شبکه‌های مجازی مانند ایمیل کمک بگیرند؛ چرا که قدر موقعیت کنونی باید ارزش نهاده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دستورالعمل پژوهانه جامع که اخیرا ابلاغ و از سال ۱۴۰۳ اجرایی شد برای سردبیران و مدیران مسئول نشریات جهت تسهیلات بیشتر پایه‌های تشویقی در نظر گرفته شده است و پژوهانه هم به آنها تعلق می‌گیرد.

زلفی گل گفت: برای نشریات نمایه فارسی زبان ارزش بیشتری قائل هستیم، ردیف بودجه مرجعیت علمی هم در قانون بودجه پس از پیگیری‌های لازم جهت حمایت از پژوهشگران لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: به علم عنکبوت بار اعتقاد نداریم، بلکه بین‌المللی‌سازی مجلات ایرانی مورد نظر ماست. همانگونه که مجلات می‌توانند بانی امر خیر برای ما باشند، باید تلاش کنیم با نظارت دقیق آنها را پذیرش کنیم تا حق‌الناسی ضایع نشود

وزیر عتف با بیان اینکه جامعه با قانون اداره می‌شود، تاکید کرد: سردبیران نشریات و مدیران مسئول حتما برای تقویت نشریات علمی راهکار ارائه دهند تا تلاش خودمان را بکار بگیریم، راه حل از حکیمان و اجرا از حاکمان است. باید از زبان قانون و مقررات برای تقویت مجلات علمی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته