دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به مسئله مهم امیدآفرینی و محرومیت زدایی

توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به مسئله مهم امیدآفرینی و محرومیت زدایی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: بر اساس نیاز کشور به مسئله مهم امیدآفرینی و محرومیت زدایی بر آن شدیم تا اولین همایش «امیدآفرینی، پایداری اجتماعی با رویکرد محرومیت زدایی» را در سطح ملی برگزار کنیم که امیدوارم فتح بابی برای امیدآفرینی در سطح کشور باشد. 
کد خبر : 917244

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  همایش ملی امید آفرینی، پایداری اجتماعی با رویکرد محرومیت زدایی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محمدرضا مردانی رئیس بسیج اساتید کشور،  سید محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری همایش، محمد نریمانی راد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و رئیس همایش، سایر مسئولین و جمع کثیری از استادان، دانشجویان و پژوهشگران در سالن تلاش برگزار و در پایان از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس، جانبازان و مدافع حرم و همچنین مقالات برتر تقدیر شد.

 نریمانی راد رئیس همایش و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ضمن خیر مقدم خدمت حاضرین و مهمانان همایش، نسبت به شهدای پرواز اردیبهشت بالاخص رییس جمهور شهید ادای احترام کرد. 

وی گفت: بر اساس نیاز کشور به مسئله مهم امیدآفرینی و محرومیت زدایی بر آن شدیم تا اولین همایش "امیدآفرینی، پایداری اجتماعی با رویکرد محرومیت زدایی" را در سطح ملی برگزار کنیم که امیدوارم فتح بابی برای امیدآفرینی در سطح کشور باشد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب بیان کرد: ایجاد و گسترش فرصت‌های اشتغال، افزایش توانمندی گروه‌های مختلف جامعه به خصوص جوانان، توسعه کارآفرینی به ویژه کارآفرینی اجتماعی، کمک به تجدید بنیان سرمایه اجتماعی نهادی در جامعه اهمیت زیادی دارد.

نریمانی راد در ادامه تصریح کرد: کشور ما دارای زیربنا‌های محکمی است و باید موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها به نسل جوان نشان داده شود تا موجب امیدآفرینی در آنها گردد. در همایش امروز نمونه‌هایی از این پیشرفت‌ها منعکس شده است که بایستی در اختیار عموم قرار گیرد تا آنها نیز بهره‌مند گردند. این بشارت را به شما می‌دهم که به حول و قوه الهی در آینده نزدیک جزء اولین کشور‌ها در خاورمیانه و آسیا در بحث پیشرفت علمی و سایر موفقیت‌ها خواهیم شد.

رئیس واحد تهران غرب بیان کرد: تمام پرسنل و حتی دانشجویان واحد تهران غرب در جهت پیشبرد و اعتلای سطح علمی و پژوهشی کشور قدم بر می‌دارند و مسئولین نیز همواره جهت توانمندسازی علمی پرسنل و دانشجویان برنامه ریزی می‌کنند. بر همین اساس سالانه سلسله همایش‌هایی در نظر گرفته می‌شود تا اساتید و دانشجویان توانایی‌های علمی خود را به منصه ظهور برسانند.

وی افزود: دانشگاه آزاد واحد تهران غرب با فعالیت‌های طرح پویش، رویداد صدرا، ارتباط تعاملی مستمر با صنایع و سازمانها، حمایت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان به ایجاد فرصت‌های مهارت افزایی و کارآفرینی و راه اندازی کانون نیکوکاری با بهره گیری از ظرفیت‌ها وتوانمندی در راستای امیدآفرینی و محرومیت‌زدایی کمک می‌کند.

امیرهوشنگ رمضانی دبیر اجرایی همایش بیان کرد: برای برگزاری این همایش اولین مجوز را از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و دومین مجوز را از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اخذ کردیم که ۱۵۸ مقاله ارسال شد و اگر فرصت بیشتری بود تعداد مقالات بیشتری ارسال می‌شد که از این مقالات ۱۰۸ مقاله مجوز پوستر و ۲۲ مقاله مجوز ارائه سخنرانی گرفتند و ۴۰ مقاله را در دو دوره در ۳ نشریه در سطح کشور به چاپ می‌رسانیم.

 ابراهیم صادقی گلرودباری رئیس بسیج اساتید واحد تهران غرب نیز با بیان اینکه ائمه معصومین و به ویژه امام علی (ع) قوی‌ترین محرومیت زدا بودند ابراز کرد: شهید رئیسی نیز الگوی بارز محرومیت زدایی بود و این همایش با هدف محرومیت زدایی شکل گرفته تا مباحث محرومیت زدایی به شکل علمی‌تر و دقیق‌تر دنبال شود، زیرا پیشنهادات مطرح شده در مقاله‌ها می‌تواند برای مدیران گروه‌های جهادی راهگشا باشد.

در پایان این مراسم از نفرات برتر و مقالات برگزیده همچنین تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته