دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حمیدی‌فر: برای مشخص شدن نتایج دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی نیازمند سرای نوآوری هستیم

حمیدی‌فر: برای مشخص شدن نتایج دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی نیازمند سرای نوآوری هستیم
رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی گفت: برای تحقق‌پذیری جریان‌های ‌هم‌افزایی‌های علمی و اینکه بتواند وارد عرصه آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی شود، سراهای نوآوری از اهمیت زیادی برخوردار است و به آن نیازمندیم.
کد خبر : 917672

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه حمیدی‌فر، رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی در نشست هم‌اندیشی شبکه علمی دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی استان تهران که امروز پیش از ظهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد، اظهار کرد: جریان نظام دانشی دانشگاه مجاب به انجام آن است و اطلاع‌رسانی کافی باید در این زمینه صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه فرآیند تربیتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ادامه داد: بزرگان نظام امام(ره) و رهبر معظم انقلاب تاکیدات بسیار فراوانی به فرآیند تربیتی دارند؛ اما با توجه به تاکیدات اسناد بالادستی چه اتفاقی در این جریان تحول و تعالی قرار است رخ دهد؟

حمیدی‌فر عنوان کرد: نسل‌های متفاوت آموزشی از آموزش‌محور تا جامعه‌محور را پشت سر گذاشتیم و دانشگاه جامعه‌محور بنیان اصلی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی ابراز کرد: اولین وظیفه این دانشگاه تربیت عالم دانا و توانا است، دوم؛ تولید علم و مرجعیت علمی و سوم باید به جریان علمی جهت دهد.

وی با اشاره به الگوهای تربیتی منطبق با آمایش، عنوان کرد: به موازات نظام تربیتی علمی و فناوری قرار است جامعه‌ای خلاق و نوآور داشته باشیم. یکی از ماموریت‌های سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی پاسخگویی و حل مسئله است.

حمیدی‌فر ادامه داد: نظام جدیدی که در این حوزه می‌توانیم داشته باشیم باید جریانات خردورزی و مهارتی و توانایی در جریان آموزشی و پژوهشی را پیاده‌سازی کنیم.

رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی با بیان اینکه در این فرآیند جریان کاری ما بحث دانش تخصصی است، ابراز کرد: در یگ گام جلوتر باید وارد حوزه مهارت‌های فردی شویم.

وی اضافه کرد: جریان‌های گروه‌های آموزشی باید به نطام پایه و عرصه تبدیل شود که از طریق دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی تحقق پیدا کرده است.

حمیدی‌فر اظهار کرد: استان تهران به احتمال زیاد از سه دانشکده برخوردار خواهد بود و تقسیم شرقی غربی خواهد داشت.

رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی با بیان اینکه ما به سرای نوآوری نیاز داریم، عنوان کرد: برای برقراری پل بین دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی و فرآیند عرصه آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی به سرای نوآوری نیاز داریم. برای تحقق‌پذیری جریان‌های ‌هم‌افزایی‌های علمی و اینکه بتواند وارد عرصه آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی شود، سراهای نوآوری از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: هم‌اکنون در مرحله دانشکدگان موضوعی هستیم که در حال حاضر۱۴ دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در کل کشور وجود دارد که درصدد هستیم تا پایان سال ۱۶ دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی به آن‌هاضافه کنیم تا جریان دانایی و توانایی شکل بگیرد.

حمیدی‌فر با تاکید به اینکه دنبال توسعه کمی نیستیم، اظهار کرد: دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی در حال حاضر ۹ گروه کشوری دارد که به نظر می‌رسد به ۱۱مورد برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته