دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

جلوگیری از اتلاف منابع با ورود هوش مصنوعی به آموزش پزشکی/ تفویض اختیار به وزارت بهداشت با تشکیل سازمان ملی سنجش

جلوگیری از اتلاف منابع با ورود هوش مصنوعی به آموزش پزشکی  تفویض اختیار به وزارت بهداشت با تشکیل سازمان ملی سنجش
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه مفاهیم هوش مصنوعی وارد کتب درسی شده است و از اتلاف منابع جلوگیری می‌شود؛ گفت: بحث اصلی استفاده از هوش مصنوعی در علوم پزشکی بوده که نیازمند فعالیت‌های بیشتر و زیرساخت‌های لازم است و دانشگاه هوشمند برای تحقق آن تلاش می‌کند.
کد خبر : 916322

ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره برنامه این وزارتخانه برای ورود هوش مصنوعی به سرفصل‌های درسی اظهار کرد: وزارت بهداشت در آغاز دولت سیزدهم اقدام شایسته‌ای را با راه‌اندازی دانشگاه هوش مصنوعی در علوم پزشکی انجام داد که این دانشگاه در ارتباط با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی فعالیت خود را از سه سال گذشته آغاز کرد. 

وی افزود: ایران در حوزه هوش مصنوعی در مقالات جزء ۱۰ کشور برتر دنیاست، اما در استفاده از ظرفیت‌های این فناوری جدید به خصوص در عرصه علوم پزشکی رتبه قابل قبولی ندارد و دانشگاه هوش مصنوعی در این راستا برای بهبود شرایط گام برداشته است. 

باقری‌فرد بیان کرد: آشنایی دانشجویان با هوش مصنوعی در برنامه‌های پزشکی وارد شده است، اما بحث اصلی استفاده از هوش مصنوعی در علوم پزشکی بوده که نیازمند فعالیت‌های بیشتر و زیرساخت‌های لازم و دانشگاه هوشمند در حال تحقق آن است. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: پیگیری این موضوع باعث شده تا در وزارت بهداشت از اتلاف منابع جلوگیری شود، تمام دانشگاه‌ها از راه‌اندازی رشته هوش مصنوعی تا فعالیت در کاربرد هوش مصنوعی باید از طریق دانشگاه علوم پزشکی هوشمند این کار را انجام دهند تا نتیجه مثبتی برای کشور به ارمغان بیاورد. 

باقری‌فرد درباره تعیین تکلیف اهداف وزارت بهداشت با تشکیل سازمان ملی سنجش گفت: هر آنچه که در اساسنامه ذکر شده است به وزارت بهداشت تفویض می‌شود؛ چرا که بیش از ۴۰ آزمون در سال برگزار می‌کنیم که برخی از آنها در بیمارستان قابل انجام است و تعدادی از آنها در قالب شفاهی و کتبی به صورت دو مرحله‌ای و مصاحبه است که باید در بیمارستان‌ها از سوی استادان علوم پزشکی انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته