دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

اجرای ۱۵ طرح عفاف و حجاب در مدارس

اجرای ۱۵ طرح عفاف و حجاب در مدارس
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: در حوزه آموزش و پرورش ۱۵ طرح عفاف و حجاب توسط مدیران مدارس و مربیان پرورشی در حال اجراست.
کد خبر : 913625

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه آنا در خصوص نقش مربیان پرورشی در تبیین فرهنگ عفاف و حجاب اظهار کرد: بحث عفاف و حجاب هم در سند تحول بنیادین و هم در استاد بالادستی دیگر در وزارت آموزش و پرورش دیگر به عنوان یک تکلیف آورده شده است، معاونان و مربیان پرورشی در مدارس با عنوان پیشران حوزه تربیت در مدارس، نقش بی بدیل و اثیری نسبت به این جریان در مدارس دارند.

وی افزود: در حوزه آموزش و پرورش ۱۵ طرح در حوزه عفاف و حجاب در حال انجام است که مدیران مدارس و مربیان پرورشی در حال اجرای این طرح هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش تشکل‌های دانش آموزشی در خصوص عفاف و حجاب نیز عنوان کرد: تمام تلاش ما باید این باشد که عرصه برای گروه های مردمی و نهادهای انقلابی در فضای مدرسه باز باشد، بنابراین نقش اتحادیه انجمن اسلامی و بسیج دانش آموزشی و گروه‌های جهادی یک نقش بی بدیل است.

وی افزود: تاکید رییس جمهور و وزیر محترم آموزش و پرورش بر این مسئله هست و ما در سند تحول معاونت پرورشی بر حضور گروه‌های مردمی در مدارس بسیار تاکید کردیم.

پورثانی در پاسخ به این سوال که حذف مربیان پرورشی در یک دوره چه خللی به نظام تربیتی وارد کرد گفت: رهبری بارها فرمودند که حذف معاونت پرورشی در آموزش و پرورش نه فقط در حوزه عفاف و حجاب بلکه در حوزه تربیت، خلل بسیار جدی بین دانش آموزان و وزارت آموزش و پرورش ایجاد شد. پرچم دار تربیت در میدان که معاونت پرورشی بود و نسبت به همه مسائل تربیتی مطالبه‌گری می‌کرد حذف شد و با حذف آن خیلی از اتفاقات خوبی که باید در مدارس و کشور می‌افتاد متاسفانه از بین رفت.

وی ادامه داد: بعدها مجلس قانون احیا را مصوب کرد ولی باز هم تا آن چیزی که بعد از انقلاب، امور تربیتی و معاونت پرورشی بود فاصله دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته