دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر شورای آینده نگاری فرهنگستان علوم مطرح کرد؛

دولت سیزدهم به نخبگان توجه ویژه داشت/ به‌کارگیری نخبگان در نهادهای دولتی

دولت سیزدهم به نخبگان توجه ویژه داشت  به‌کارگیری نخبگان در نهادهای دولتی
دبیر شورای آینده نگاری فرهنگستان علوم با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به نخبگان گفت: تعداد قابل توجهی از نخبگان را با رعایت مصالح هر دستگاه تخصصی، به نهادهای مختلف معرفی تا از ظرفیتشان در مسائل مختلف کارشناسی و مدیریتی استفاده شود.
کد خبر : 917154

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر باقری‌مقدم، دبیر شورای آینده نگاری فرهنگستان علوم در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی فرهنگستان علوم درباره به‌کارگیری نخبگان در امور مختلف کشور اظهار کرد: شعاری که در حوزه نخبگان در سال‌های گذشته مطرح کردیم این بود که مدیریت کشور بایستی به دست نخبگان حوزوی و دانشگاهی کشور صورت بگیرد، این شعاری بود که سرلوحه فعالیت‌های نخبگانی کشور است.

وی ادامه داد: می‌دانیم که بخش زیادی از بدنه کشور به دلیل نزدیک شدن به سن بازنشستگی در حال خارج شدن از سیستم دولتی است بنابراین به شدت به کارشناسان و مدیران جوان در کشور نیاز داریم.

دبیر شورای آینده نگاری فرهنگستان علوم گفت: یکی از بهترین راهکار‌ها برای تکمیل خلأ سیستم حکمرانی کشور، استفاده از ظرفیت نخبگان است، در همین راستا مجوز لازم را در دولت سیزدهم داده شد که تعداد قابل توجهی از نخبگان را با رعایت مصالح هر دستگاه تخصصی، به نهاد‌های مختلف معرفی تا از ظرفیتشان در مسائل مختلف کارشناسی و مدیریتی استفاده شود، این طرح هم از حدود دو سال پیش آغاز شد و خوشبختانه مراحل خود را سپری می‌کند.

باقری مقدم ادامه داد: اکنون شاهد هستیم که تقریبا تمام دستگاه‌های دولت و حتی بخش‌هایی از دو قوه مجلس و قوه قضائیه هم از این طرح استقبال کرده‌اند و نخبگان را به کار می‌گیرند بنابراین به صورت‌های مختلف مدیریتی و کارشناسی از توان نخبگان در حال استفاده هستیم.

وی اضافه کرد: از طرفی در دولت سیزدهم مخصوصا با حمایت و راهبری آیت الله رئیسی موفق شدیم که بخش خوبی از نخبگان را به سمت حکمرانی کشور هدایت کنیم به الحمدلله هم‌اکنون شاهد هستیم در همین دولت فعلی هم بخش قابل توجهی از عزیزانی که امور را در اختیار گرفته‌اند، افرادی هستند که مورد حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته بودند.

دبیر شورای آینده نگاری فرهنگستان علوم بیان کرد: غیر از این فعالیت راهبردی رئیس جمهور دائما تذکر می‌دادند که به امور زیرساختی نخبگان نیز توجه شود در این راستا علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی برای نخبگان عزیز، به معضل مهم نخبگان یعنی بحث مسکن پرداختیم و تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت زمین‌هایی که در دانشگاه‌های کشور وجود دارد فضایی را ایجاد کنیم تا نخبگان به صورت راحت‌تری بتوانند اسکان داشته باشند و مسئله مسکن را از ذهنشان پاک کنیم البته جدای از این کار با افزایش وام‌های مسکن که در این حوزه تقدیم نخبگان شد، سعی شد تا حدودی به این مطالبه پرداخته شود.

باقری‌مقدم گفت: تمام این فعالیت‌ها ناشی از جریان‌های اصیلی بود که در طول این سه سال گذشته در حوزه نخبگان کشور انجام شد و اینها همگی مرهون هدایت، راهبری خوب، دردمندانه و با انگیزه دکتر رئیسی و هیئت دولت بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگستان علوم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته