دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سبک زندگی سالم دانشجویی در اولویت قرار گیرد

سبک زندگی سالم دانشجویی در اولویت قرار گیرد
سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل گفت: دفاتر مشاوره در دانشگاه‌ها باید به نحوی تغییر یابد که سبک زندگی سالم دانشجویی را اولویت خود بداند.
کد خبر : 917160

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین روز از نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر ابراهیم نعیمی در جلسه پرسش و پاسخ گفت: سازمان امور دانشجویان متولی سلامت جسمی، روانی، تندرستی و همچنین ارائه خدمات صنفی و رفاهی به جامعه دانشجویان است.

وی ادامه داد: دوره دانشجویی دوره بسیار پر استرسی است و فشار‌های مختلفی بر دانشجو وارد می‌شود.

وی در خصوص کارکرد اصلی دانشگاه‌ها تصریح کرد: کارکرد اصلی دانشگاه‌ها انتقال و ارتقای آموزش و رشد پژوهش مسئله محور و در کنار آن توجه به سلامتی و رشد اخلاقی و آموزش رفتار‌های فرهنگی است.

نعیمی با بیان اینکه دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان نام خود را به دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی تغییر داده است؛ اظهار کرد: تغیر نام یک فرآیند اداری دارد و کار ساده‌ای نیست، عنوان که تغیر کند محتوا و ساختار کارکردی هم باید تغییر کند به همین منظور ساختار کلیه دفاتر مشاوره در دانشگاه‌ها باید به نحوی تغییر یابد که سبک زندگی سالم دانشجویی را اولویت خود بداند.

وی در مورد طرح‌های عمرانی تکمیل نشده بیان کرد: ضروری است داده‌های کلیه طرح‌های عمرانی ناقص در حوزه تربیت بدنی جمع‌آوری شود و تمرکز بر سامان دادن و به نتیجه رساندن آنها باشد.

دکتر نعیمی افزود: در کشور ما پس از تعیین اولویت نظام مسائل و برنامه ریزی امور، باید انرژی بسیار زیادی برای پیگیری بگذاریم تا کار‌ها به درستی و بهنگام انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته