دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حق‌التدریس اردیبهشت ماه پرداخت شد/ هیچ معلمی مهر بازنشسته نمی‌شود

حق‌التدریس اردیبهشت ماه پرداخت شد  هیچ معلمی مهر بازنشسته نمی‌شود
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: تا ۳۰ مهر که کلاس‌های درس تثبیت شد، اگر نیروی مازاد در منطقه‌ای داشتیم و شرایط خاص داشت می‌توانیم با بازنشستگی طبق شرایط موافقت کنیم.
کد خبر : 917184

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در نشست با مدیران کل استان‌ها، افزود: برای تشویق استان‌هایی که در برخی اقدامات پیشتاز و سرآمد بوده، بحث تشویقی در نظر می‌گیریم.

وی با اشاره به ابلاغ جداول بودجه در هفته گذشته، ادامه داد: تا هفته پیش جز حقوق نمی‌توانستیم پرداختی داشته باشیم، اما به فضل الهی این مورد پس از ابلاغ جداول بودجه برطرف شد؛ هزینه هدایای هفته معلم به ۲ هزار میلیارد تومان رسید؛ این مبلغ معادل تلاش‌هایی است که از بهمن و اسفند در مجلس انجام دادیم تا از حقوق مالکانه معادن برای هنرستان‌ها ۲ هزار میلیارد تومان تأمین کنیم.

فرهادی افزود: حق‌التدریس اردیبهشت ماه پرداخت شده و تلاش داریم با دستان توانمند شما عزیزان، این پرداختی‌ها به صورت ماهانه انجام شود؛ استان‌هایی که در ارسال ابلاغ‌های موظف و غیر موظف تأخیر داشته باشند، حق‌التدریس‌شان نیز دیر پرداخت می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امسال با افزایش ۵۰۱ هزار نفری دانش آموزان مواجه هستیم و فرض بر این است که کلاس خالی نداشته باشیم. ما پیش بینی می‌کنیم در مهر حدود ۱۵ کلاس بیشتر داشته باشیم و بر همین اساس در بحث بازنشستگی نیز هیچکدام را بازنشسته نمی‌کنیم؛ تا ۳۰ مهر اگر کلاس‌های ما تثبیت شد، نیروی مازاد در منطقه‌ای داشتیم و شرایط خاص داشت می‌توانیم با بازنشستگی طبق شرایط موافقت کنیم.

وی تاکید کرد: نیروی خرید خدماتی که قبول نشدند، نمی‌توانیم در مهر به‌کار بگیریم.

فرهادی از برگزاری آزمون‌های استخدامی در ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در آزمون آموزگاری 28 هزار نفر مجوز داریم. همچنین، امسال تلاش کرده‌ایم تا ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را با 2 هزار ورودی شهید رجایی و ۳۰ هزار ورودی دانشگاه فرهنگیان افزایش دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص توانمندسازی معلمان افزود: همان‌طور که دکتر صحرایی فرمودند، تابستان داغ توانمندسازی را پیش‌رو داریم. برنامه‌ریزی‌ها برای آموزش نیرو‌های ماده ۲۸ و کتاب‌های تازه تألیف انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: این توانمندسازی از دانشگاه فرهنگیان به ادارات کل واگذار شده چرا که اداره کل باید پررنگ‌ترین نقش در آموزش و پرورش استان را داشته باشد و بقیه باید حول محور اداره کل نقش‌آفرینی کنند؛ استان‌ها باید بر اساس ظرفیت‌های داده شده برنامه‌ریزی کنند و این کار با حداقل تشریفات صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته