دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آموزش و دولت آینده (۲)؛

دولت آینده به شاخص‌های عدالت آموزشی توجه کند

دولت آینده به شاخص‌های عدالت آموزشی توجه کند
کارشناس توسعه آموزش و پرورش با اشاره به شاخص‌های عدالت آموزشی، گفت: اگر دولت آینده به این شاخص‌ها توجه عملیاتی کند، می‌تواند به رشد و ارتقای نظام تعلیم و تربیت بپردازد.
کد خبر : 917478

سحر بیات در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرگزاری علمی فناوری آنا با طرح سئوالی مبنی بر اینکه آیا سیاست اصلی دولت ها در این ۴۵ سال، توسعه عدالت آموزشی بوده است، اظهار کرد: اگر پاسخ مثبت است یعنی دولت ها براساس این سیاست، یکسری اقدامات و برنامه ها در راستای رسیدن به این هدف یعنی توسعه عدالت آموزشی انجام داده اند.

وی یکی از فاکتورهای اجرای عدالت آموزشی را بودجه آموزش و پرورش که به میانگین جهانی نزدیک باشد دانست و اضافه کرد: یکی دیگر از شاخص ها، توسعه و پیشرفت مدارس دولتی و عدم وجود یا به حداقل رسیدن مدارس خصوصی است.  

این کارشناس توسعه آموزش و پرورش در خصوص بودجه آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین شاخص های توسعه عدالت آموزشی بیان کرد: متاسفانه درصد ناچیزی از تولید ناخالص ملی و بودجه عمومی در بودجه آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

بیات ادامه داد: درباره شاخص دوم یعنی رشد و توسعه کمی و کیفی مدارس دولتی نیز شاهد هستیم که والدین به دلیل نداشتن شرایط مناسب تحصیلی در مدارس دولتی، ترجیح می دهند فرزندان خود را برای ارتقای تحصیلی به مدارس غیردولتی بفرستند.

وی افزود: متاسفانه دولتی نداشتیم که به این شاخص ها توجه کند و وضعیت کنونی و آشفته آموزش و پرورش به خاطر نپرداختن این شاخص ها به حداکثر میزان خود رسیده است.

به گفته این کارشناس توسعه آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت پایه هر جامعه ای است و وقتی این شاخص ها پیشرفت کند، می توان امیدوار بود که مشکلاتی همچون فروش آموزش، فعالیت مدارس خصوصی و ... رفع شود.

گفت و گو از: مهدیه قمری

انتهای پیام/

برچسب ها: عدالت آموزشی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته