دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان تهران در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

ساخت ۵ مدرسه با ۴۵ کلاس درس برای اتباع خارجی در ایران

ساخت ۵ مدرسه با ۴۵ کلاس درس برای اتباع خارجی در ایران
مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اینکه توجه به ساخت مدارس اتباع بسیار حائز اهمیت است، گفت: ۵ مدرسه با ۴۵ کلاس درس و زیربنای ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع برای اتباع خارجی در ایران ساخته شده است.
کد خبر : 917751

عباس زارع، مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به استانداردسازی و تعمیرات سیستم‌های گرمایشی مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: استانداردسازی و تعمیرات سیستم‌های گرمایشی در طرح شهید علی عرب اجرایی شده است و ۱۴۵ مدرسه با یک هزار و ۵۷۰ کلاس درس و اعتبار بالغ‌بر ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تعمیر شدند. همچنین بخاری‌های خطرآفرین به صفر رسیدند و بخاری‌های شعله‌مستقیم به‌صورت کامل جمع‌آوری شدند.

۲۷۹ مدرسه در قالب طرح شهید عجمیان بهسازی شدند

وی با بیان اینکه تعمیرات مدارس اعم‌ از رنگ‌آمیزی، تعویض رویه‌های میز و صندلی‌ها هستند، تصریح کرد: همچنین بهسازی و بازسازی ۲۷۹ مدرسه با ۳ هزار و ۳۰۵ کلاس درس و زیربنای ۴۷۰ هزار و ۶۱۰ متر مربع در طرح شهید عجمیان انجام شده است.

توجه به ساخت مدارس اتباع

مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه توجه به ساخت مدارس اتباع بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: ۵ مدرسه با ۴۵ کلاس درس و زیربنای ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع برای اتباع ساخته شده است.

زارع با اشاره به تحقق مصوبات سفر رئیس‌جمهور شهید به جنوب استان تهران، ابراز کرد: ۲۲ مدرسه با ۲۹۵ کلاس درس و ۳۳ هزار و ۱۶۰ مترمربع زیربنا در شهرستان‌های بهارستان، اسلامشهر، چهاردانگه و رباط کریم عملیاتی شد و ۹ مدرسه در کمتر از ۶ ماه به صورت قطعی تحویل داده شد.

وی با اشاره به خرید و توزیع تجهیزات مدارس، اظهار کرد: اعتبار تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی ۳۴.۸ میلیارد تومان و تجهیزات هنرستانی ۴۹.۵ میلیارد تومان است.

مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه ۲۱۵ مدرسه تعمیر اساسی شدند، تصریح کرد: فضای آموزشی ۱۰۶ مدرسه با هزار و ۶۰۰ کلاس درس و اعتبار ۴۹ میلیارد تومان تعمیرات اساسی شدند و تعمیرات سرویس بهداشتی ۴۳ مدرسه با ۵۰۰ چشمه و اعتبار ۲۰ میلیارد تومان انجام شد.

کمک یک میلیاردی خیرین حقیقی برای مشارکت در ساخت مدرسه

زارع از کاهش میزان مدارس فرسوده خبر داد و گفت: ۵ مدرسه با ۸۰ کلاس درس مقاوم‌سازی و ۳۸ مدرسه با ۴۲۰ کلاس درس تخریب و بازسازی شدند. خیرین حقوقی معادل ۲۰۰ میلیارد تومان و خیرین حقیقی معادل یک میلیارد و ۱۵۲ هزار تومان مشارکت در ساخت مدرسه داشتند.

وی با اشاره به بهسازی آسفالت و ایزوگام ۷۳۰ مدرسه، خاطرنشان کرد: ۳۷۰ مدرسه و ۳۰۰ هزار متر مربع بازسازی ایزوگام و ۳۶۰ مدرسه با زیربنای ۷۰۰ هزار مترمربع بازسازی آسفالت محوطه شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته