دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

ضرورت ارتقای کیفیت مدارس دولتی برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان

ضرورت ارتقای کیفیت مدارس دولتی برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه درصدد هستیم تا مهاجرت نخبگان دانشجویی و فارغ‌التحصیلان دانش‌آموزی را به حداقل برسانیم، گفت: آموزش‌وپرورش در مجموع موظف است که کیفیت مدارس به‌ویژه مدارس دولتی را افزایش دهد و این موضوع به‌تبع می‌تواند منجر به ایجاد انگیزه برای تحصیل در دانش‌آموزان شود.
کد خبر : 915995

علی فرهادی، سخنگوی آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: پدیده مهاجرت به‌ویژه برای جوانان در هر کشوری ممنوع بوده و یک مورد منفی تلقی می‌شود. به عبارت دیگر، باید نیروی انسانی ماهر و توانمندی را که آموزش دادیم، در کشور خودمان حفظ کنیم تا استعدادهایشان را در کشور خودشان ایفا کنند.

ایجاد ارزش‌افزوده در کشور توسط فکر دانشجویان

سخنگوی آموزش‌وپرورش با بیان اینکه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان با فعالیت در مرزهای کشور می‌توانند ثروت‌آفرینی کنند، تصریح کرد: باید از فکر صاحبان حرف و مشاغل، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کشور برای ایجاد ارزش‌افزوده و سرمایه‌گذاری در کشور استفاده کنیم.

مهاجرت دانش‌آموزان ناضر بر مهاجرت والدین است

فرهادی با اشاره به اینکه رسیدگی وضعیت مهاجرت نخبگان دانشجویی و فارغ‌التحصیلان دانش‌آموزی تنها توسط آموزش‌وپرورش نیست، ابراز کرد: آموزش‌وپرورش متولی و متکلف آموزش است؛ اما دانش‌آموزان نیز در بحث مهاجرت تابع خانواده خود هستند؛ لذا در پدیده مهاجرت بسیار اندک است و اگر صورت بگیرد ناظر بر مهاجرت والدین است و ارتباطی با آموزش‌وپرورش ندارد.

کیفیت مدارس دولتی را باید افزایش دهیم

وی با بیان اینکه درصدد هستیم تا مهاجرت نخبگان دانشجویی و فارغ‌التحصیلان دانش‌آموزی را به حداقل برسانیم، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش در مجموع موظف است که کیفیت مدارس به‌ویژه مدارس دولتی را افزایش دهد و این موضوع به‌تبع می‌تواند منجر به ایجاد انگیزه برای تحصیل در دانش‌آموزان شود.

امکان تحصیل در مدارس ایرانی خارج از کشور را فراهم کردیم

سخنگوی آموزش‌وپرورش با اشاره به تعداد مدارس ایرانی در خارج از کشور، اظهار کرد: تقریباً در 90 کشور خارجی مدارس ایرانی داریم که ایرانی‌ها به هر شکلی که در آن کشور زندگی می‌کنند، قادر به تحصیل هستند.

فرهادی با بیان اینکه امکان تحصیل در مدارس ایرانی خارج از کشور را فراهم کردیم، تصریح کرد: معتقد هستیم که هر شخصی در خارج از کشور زندگی می‌کند، باید در سیستم تعلیم و تربیت کشور آموزش ببیند تا بتوانیم امکان تحصیل را برای دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور بر اساس استانداردهای جمهوری اسلامی ایران تعریف کنیم.

مساعدت معلمان به دانش‌آموزان و مدرسه

وی تعداد معلمانی که دانش‌آموزان را تشویق و ترغیب به مهاجرت می‌کنند، بسیار نادر شمرد و ادامه داد: قریب به یک میلیون معلم در کشور وجود دارد که بسیاری از این معلمان به دل آتش زده‌اند و دانش‌آموزان خود را از خطر حریق نجات دادند و برخی از آن‌ها جان خود را در دفاع از آن‌ها از دست داده‌اند.

سخنگوی آموزش‌وپرورش با بیان اینکه بسیاری از معلمان به دانش‌آموزان و مدرسه از حقوق اندک خود کمک می‌کنند، ابراز کرد: ما معلمانی در کشور خود داریم که نه‌تنها کم‌نظیر، بلکه بی‌نظیر هستند و احساس می‌کنم تعداد معلمانی که دانش‌آموزان را ترغیب و تشویق به مهاجرت می‌کنند، صفر است؛ اما اگر موردی وجود داشت، حتماً معلمان را به مناطق ما معرفی کنید، زیرا چنین فاجعه‌ای مورد پذیرش نیست و با آن‌ها به‌شدت برخورد جدی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته