دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی آموزش و پرورش خبر داد؛

شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه

شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
سخنگوی آموزش و پرورش گفت: بسیاری از معلمان از کاندیدا شدن معذورند و توازن معلمی، آن‌ها را محدود می‌کند به همین دلیل ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه معلم، دانش‌آموز و اولیا شناسایی شدند.
کد خبر : 908286

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در نشست خبری اظهار کرد: قریب به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز و اولیا در کشور داریم و بخش اعظمی از جامعه متأثر از نظام تعلیم و تربیت است و این امر وظیفه خبرنگاران است.

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه ریشه سربلندی ایران عزیزمان در تربیت و ریشه تربیت را می‌توانیم در معلمان جستجو کنیم، ضمن تبریک هفته معلم و گرامی‌داشت مرتضی مطهری، تصریح کرد: مرتضی مطهری معلم انقلاب بود و در سایه روشنگری بینش و قدرت معلمی و مفاهیم انقلاب در اختیار جوانان قرار گرفت و از آموزه‌های ایشان هنوز بهره‌مند می‌شویم.

وی معلمی را مسئولیت سنگینی دانست، ابراز کرد: این شغل را با سایر مشاغل نمی‌توان مقایسه کرد، معلمی عشق است، شغل نیست.

فرهادی ادامه داد: آموزش و پرورش ۹۸۰ هزار نفر پرسنل کنونی دارد که در نظام رتبه‌بندی شرکت کردند و در بخش آموزش فعال هستند و کانون و اجتماع معلمان است.

سخنگوی آموزش و پرورش ابراز کرد: اعتماد عمومی به معلمان و مدرسه سرمایه گرانی است که باید سعی در حفظ آن کنیم و در گرو این سرمایه امنیت برای کشورمان بیافرینم.

وی افزود: انتخاب معلم نمومنه یک حرکت  نمادین است.این اتفاق یک قدر مطلق دقیق نیست، بلکه نسبی است و توانمندی‌هایی آن‌ها را شناسایی می‌کنیم.

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: نحوه شناسایی معلم اینگونه نیست که خود را کاندیدا کنند بلکه از طریق نظرخواهی از سایر معلمان، دانش‌آموزان و اولیا طرح نویی راه‌اندازی شد، زیرا بسیاری از معلمان از این کار معذورند و توازن معلمی، آن‌ها را محدود می‌کند؛ اما امسال این شناسایی به شکلی رقم خورد و ما به ارزیابی‌های چندگانه معلم، دانش‌آموز و اولیا ۹۳ هزار معلم در سطح مدرسه به عنوان نمونه انتخاب می‌شود.

۲۰ معلم نمونه در مقطع کشور انتخاب شدند

فرهادی ادامه داد: آموزش و پرورش ۲ هزار و ۳۱۷ معلم نمونه و  آموزش و پرورش سطح تهران ۱۵۹ معلم نمونه در بخش‌های ابتدایی متوسطه اول و دوم دارد.

سخنگوی آموزش و پرورش ادامه داد: در گروه معلم ۱۶۰ معلم در سطح کیفیت‌بخشی و ۳۲۰ نفر در بخش استانی هستند. در مقطع کشوری ۲۰ نفر به عنوان معلم نمونه و ۱۵ نفر در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و ۵ نفر از گروه کیفیت‌بخشی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه از معلمان نمونه تقدیر خواهد شد، اظهار کرد: این معلمان در دوشنبه با مقام معظم رهبری دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت.

فرهادی ادامه داد: با انتخاب معلم نمونه منش ایثار خلاقیت در حوزه پژوهش و  آموزش نوآوری‌های معلمی را تقویت می‌کنیم و آن‌ها را در عرصه تعلیم و تربیت معرفی می‌کنیم. کانون‌های ارزیایی در شناسایی نوآوری معلمان در تعمیق حوزه‌های پژوهشی ما را کمک می‌کنند.سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمی یک نماد است، اظهار کرد: معلمی شغلی است که مرخصی و استراحت ندارد و تدریس در کلاس انرژی بسیار بالایی می‌برد.

رشد ۳۵ درصدی آموزش و پرورش در مدرسه‌سازی

وی با اشاره به اتفاقاتی که در سال ۱۴۰۲ گذشت، ابراز کرد: حدود ۶ هزار و ۷۶۸ مدرسه ساختیم. به عبارت دیگر، هر ۸ روز یک مدرسه ساخته شده است و آمار بسیار کم‌نظیری در حوزه مدرسه‌سازی به‌شمار می‌آید.

فرهادی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲،  ۳۰۰ درصد مشارکت خیرین در زمینه مدرسه‌سازی افزایش ‌پیدا کرد، اظهار کرد: ۱۱ میلیارد تومان سهم خیرین در مدرسه‌سازی است. به‌ عبارت دیگر، در مدرسه‌سازی ۳۵ درصد رشد کردیم.

سخنگوی آموزش و پرورش اظهار کرد: ۱۹۲ هنرستان ساخته شد و در اختیار مجموعه وزارت آموزش و پرورش برای تعمیق نظام تعلیم و تربیت قرار گرفت.

وی افزود: توزیع شیر رایگان مدارس پس از ۱۰ سال وقفه در مقطع ابتدایی آغاز شد و ۸ میلیون و ۲۰۰ نوبت شیر رایگان دانش‌آموزی از نوع استاندارد توزیع شد.

فرهادی اضافه کرد: یک عدد برای جذب در دولت مردمی ثبت شده است که با پیگیری وزیر آموزش و پرورش در سال‌های تحصیلی ۱۴۰۱،۱۴۰۲، ۱۸۵ هزار جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان، تربیت دبیر  و آزمون استخدامی به بدنه آموزش و پرورش جذب می‌شوند.

سخنگوی آموزش و پرورش با اشاره به آمار مهر ۱۴۰۳،  ابراز کرد: ۳۲ هزار دانشجو به دانشگاه فرهنگیان اضافه شد.

۶ هزار سند مالکیت مدارس صادر شد

فرهادی با بیان اینکه ۹۰۰ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش رتبه بندی شده است، اظهار کرد: حدود ۳۲ هزار نفر هم در مقایسه با دوسال گذشته به بدنه آموزش و پروش جذب شده است. این میزان ردیف استخدامی از سال ۱۴۰۳ در مهر ماه ۱۴۰۳  حدود ۳ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تحصیل خواهند کرد.

وی افزود: با پیگیری آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت مدارس صادر شده شده است که بیشترین اسناد در استان خراسان رضوی، کردستان و سیستان و بلوچستان انجام شده است.

فرهادی با اشاره به سال ۱۴۰۳ و مهر، اظهار کرد: بسیاری از چالش‌ها به‌واسطه عدم جذب رفع می‌شود و مهرماهی آرام خواهد بود و دغدغه کمبود معلم داشتیم و باید به فکر افزایش بهبود کیفیت آموزشی باشیم و تامین نیرو یکی از بدیهیات خواهد بود.

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه ۸۰ درصد مدارس ابتدایی تراکم کمتر از ۲۶ نفر تا ۳۵ نفر دارند، ادامه داد: ۴۷ ‌درصد کمتر از ۲۶، ۳۸ درصد ۲۶ تا ۳۵ نفر هستند و عدد بسیار کمی داریم که بالاتر از ۳۵ نفر هستند.

وی با بیان اینکه کمتر از ۲ درصد ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفر هستند و با ادامه نهضت مدرسه‌سازی بسیار کاهش پیدا کرده است. ۲۲۴ هزار نفر در مدارس عشایر درس می‌خوانند و بازمانده از تحصیل نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار فرهنگی فاقد مسکن شناسایی شده‌اند، افزود: ساخت مسکن در ۱۸ استان زمین برای ساخت ۵۰ تا ۸۰ هزار واحد مسکونی مهیا شده و به‌زودی عملیات ساخت این منازل آغاز خواهد شد؛ ما از زمین‌های مازاد آموزش و پرورش برای این کار استفاده کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته