دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر علوم در گفت‌وگو با آنا:

هوش مصنوعی مهر امسال به سرفصل دروس اضافه می‌شود

هوش مصنوعی مهر امسال به سرفصل دروس اضافه می‌شود
محمدعلینژاد گفت: مطالب هوش مصنوعی از مهر ۱۴۰۳ برای تمام دانشجویان آموزش داده می‌شود.
کد خبر : 916304

سجاد محمدعلینژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره حمایت‌های وزارت علوم از پایاننامه‌های هوش مصنوعی اظهار کرد: مجموعه سیاست‌گذاری در حوزه حمایت‌های مربوط به هوش مصنوعی متمرکز در شورای معاونت علمی است. 

وی افزود: حدود ۶ ماه گذشته پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس را به عنوان دبیرخانه ملی رویش هسته‌های فناور اعلام کردیم تا فرایندی برای حمایت از پایان نامه‌های مرتبط با هوش مصنوعی انجام شود که در این راستا به صورت پایلوت(آزمایشی) از پایان نامه‌ها در دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه تهران حمایت‌هایی صورت گرفت. 

محمدعلی نژاد تصریح کرد: بخشی از پایان نامه‌ها روی فناوری‌های پیشگام یا نوظهور کار می‌کنند که طبیعتا هوش مصنوعی، کوانتوم و ... از همان خانواده است. 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: به زودی در دانشگاه و پارک دانشگاه تربیت مدرس از سامانه مرتبط برای حمایت از پایان نامه‌های مرتبط با هوش مصنوعی رونمایی می‌کنیم. 

محمدعلی نژاد گفت: مفهوم هوش مصنوعی از مهر امسال وارد کتب درسی دانشگاه‌ها می‌شود تا دانشجویان هر ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مطالب و مفاهیم فناوری‌های نوظهور را فرابگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته