دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرد؛

تکمیل ۸ هزار و ۲۰۰ پروژه آموزشی در اولویت سازمان نوسازی مدارس

تکمیل ۸ هزار و ۲۰۰ پروژه آموزشی در اولویت سازمان نوسازی مدارس
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ساخت مدرسه باید بر اساس تربیت تمام‌ساحتی باشد، گفت: اکنون 8 هزار و 200 پروژه آموزشی با ۴۵ هزار کلاس درس در سراسر کشور وجود دارد و اولویت سازمان نوسازی مدارس تکمیل این طرح‌ها است .
کد خبر : 917201

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز با گرامیداشت یاد رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی گفت: مفتخریم که در دولت مردمی شهید جمهور که تحولی شگرف در خدمت‌رسانی ایجاد و فضای جامعه را امیدوار و زنده کرد، فرصت خدمت پیدا کردیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص رویکرد و رفتار شهید آیت‌الله رئیسی افزود: نگاه عادلانه به همه امور و در سراسر کشور که در موضوع مدرسه‌سازی و عدالت آموزشی نیز مورد تاکید شهید جمهور بود، بحث مهم و قابل توجهی است و مهم است که نگاه عدالت‌محور در تمام موارد مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در معماری، پویایی و کانون تربیت و توجه به پیشرفت در مدرسه نیز رئیس‌جمهور همواره دغدغه‌مند بود و در آخرین سفرشان به استان مازندران نیز یک مدرسه روستایی را افتتاح کرد و همواره به این نکته توجه ویژه داشت.

خان‌محمدی با بیان اینکه یکی از دستگاه‌های خدوم و پرکار در دولت سیزدهم نوسازی مدارس است، افزود: به واسطه تلاش همه شما و حمایت دولت کار‌های زیادی در حوزه مدرسه‌سازی انجام شده و میزان رضایت در همه استان‌ها افزایش یافته است، حتی در جریان سفر‌های استانی هر جا کار گره می‌خورد، استفاده از ظرفیت نوسازی مدارس راهکاری بود که مطرح می‌شد.

وی تاکید کرد: نقشه راه سازمان نوسازی مدارس معلوم است و راهکار‌های ما بر مبنای دو خط سیر برنامه هفتم و سند تحول بنیادین پیش می‌رود که در این راستا باید برش‌های استانی استخراج و تهیه شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه اثرگذار معاونت‌های فنی و اجرایی در راهبری برنامه‌ها اضافه کرد: این جمع نقش مهمی در افزایش طول عمر سازه و کیفیت یادگیری دارند و مهم است که بدانیم پیمانکاران شرکای دلسوز سازمان هستند.

خان‌محمدی با اشاره به اینکه ساخت مدرسه باید بر اساس تربیت تمام‌ساحتی باشد، عنوان کرد: اکنون 8 هزار و 200  پروژه آموزشی با ۴۵ هزار کلاس درس در سراسر کشور وجود دارد و اولویت سازمان نوسازی مدارس تکمیل این طرح‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه به‌طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی افزوده می‌شود که تأمین امکانات آموزشی برای آنها مستلزم برنامه‌ریزی و اقدامات ویژه با گذر از شیوه‌های سنتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته