دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش ۱۵۰۰ نفری شرکت کنندگان المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور

افزایش ۱۵۰۰ نفری شرکت کنندگان المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور
معاون وزیر بهداشت گفت: در المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی امسال افزایش ۱۵۰۰ نفری داشتیم که در مجموع حدود چهار هزار نفر در این آزمون اولیه شرکت کرده‌اند.
کد خبر : 917257

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در حیطه‌های همگرایی در علوم پایه، استدلال بالینی، آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، کارآفرینی و حیطه هنر و سلامت برگزار شد.

ابوالفضل باقری فرد؛ معاون آموزشی وزارت بهداشت، ضمن بازدید از حوزه برگزاری این آزمون گفت: امروز آزمون اولیه شانزدهمین آزمون المپیاد دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در پنج حیطه به‌صورت الکترونیک برگزار شد.

وی افزود: این آزمون در پنج حیطه همگرایی در علوم پایه، استدلال علوم بالینی، آموزش پزشکی، مدیریت و حیطه هنر و سلامت که امسال برای نخستین بار به المپیاد اضافه شده است برگزار می‌شود و سپس کارآفرینی و کسب‌وکارهای فناورانه نیز به آن اضافه خواهد شد.

باقری فرد، از افزایش متقاضیان در آزمون امسال خبر داد و گفت: در المپیاد امسال افزایش ۱۵۰۰ نفری داشتیم که در مجموع حدود چهار هزار نفر در این آزمون اولیه شرکت کرده‌اند.

وی تأکید کرد: تغییرات اساسی در نحوه برگزاری آزمون ایجاد شده و افراد بر اساس توانایی‌ها فردی و گروهی خود انتخاب و به مراحل بعدی راه می‌یابند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، در پایان ابراز امیدواری کرد، خروجی‌های این المپیاد قطعاً به اعتلای آموزش پزشکی در کشور کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته