دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1403 - 09:46
در گفت‌وگو با آنا؛

کارشناس تغذیه: خوردن صبحانه از افسردگی جلوگیری می‌کند

کارشناس تغذیه: خوردن صبحانه از افسردگی جلوگیری می‌کند
روح‌الله سراجی گفت: حذف وعده صبحانه منجر به افزایش احتمال افسردگی در نوجوانان و بزرگسالان می‌شود؛ چراکه اضطراب و پریشانی روانی در نوجوانانی که وعده صبحانه را حذف کرده بودند، مشاهده شد.
کد خبر : 911038

روح‌الله سراجی کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: سلامت روان یکی از اصلی ترین مسائل سلامت جهانی است که با چندین بیماری مهم دیگر ازجمله بیماری‌­های قلبی – عروقی و سکته مغزی در ارتباط است، همچنین مصرف صبحانه به عنوان عضو جدایی ناپذیر از عادات غذایی سالم در نظر گرفته می‌­شود.

سراجی گفت: مصرف منظم صبحانه به دلیل اثرات مثبت آن بر سلامت کلی مانند بهبود خلق و خو، عملکرد شناختی و افزایش کیفیت الگوی غذایی در تمام گروه‌های سنی توصیه می­‌شود.

کارشناس تغذیه بیان کرد: نتایج مطالعات حاکی از آن است که حذف وعده صبحانه منجر به افزایش احتمال افسردگی در نوجوانان و بزرگسالان می‌شود.همچنین اضطراب و پریشانی روانی در نوجوانانی که وعده صبحانه را حذف کرده بودند، مشاهده شد.

سراجی ادامه داد: افرادی که صبحانه با ارزش غذایی بالاتر، شامل غلات کامل و محصولات لبنی را مصرف می­‌کردند، امتیاز بالاتر در مورد کیفیت زندگی و امتیاز کمتر در ارتباط با افسردگی و بیماری­های روانی در مقایسه با افراد دریافت کننده صبحانه با کیفیت پایین کسب کردند.

وی افزود: در نهایت توصیه ما مصرف صبحانه منظم و مغذی شامل غلات کامل و محصولات لبنی و پروتئینی است که در کاهش اختلالات روانی مانند استرس، افسردگی و پریشانی مؤثر بوده و منجر به بهبود سلامت روان افراد جامعه می­‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته