دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرشیدی در گفت‌وگو با آنا:

قطع مصرف سیگار همه عوارض ایجادشده در قلب را از بین می‌برد

قطع مصرف سیگار همه عوارض ایجادشده در قلب را از بین می‌برد
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اگر مصرف سیگار و مواد دخانی به مدت دو سال قطع شود، عوارض ایجادشده روی قلب به طور کامل از بین می‌رود.
کد خبر : 913712

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره نقش مصرف دخانیات در ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر اظهار کرد: مصرف دخانیات یکی از مؤثرترین عوامل خطر در ایجاد بیماری‌های قلب و عروق، ریه و تمام بیماری‌های غیرواگیر است.

وی ادامه داد: سیگار نکشیدن برای بیماران قلبی بسیار مهم است. خوشبختانه اگر مصرف سیگار و مواد دخانی به مدت دو سال قطع شود، عوارض ایجاد شده روی قلب به طور کامل از بین می‌رود. دانستن این موضوع برای افرادی که مصرف‌کننده سیگار و مواد دخانی هستند، بسیار امیدوارکننده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره عوارض مصرف سیگار در بیماران دیابتی و افراد دارای فشار خون گفت: دیابت و فشار خون هر دو به تنهایی عوارض زیادی در بدن ایجاد می‌کنند؛ اگر به این عوارض، مصرف سیگار هم اضافه شود همه مشکلات چند برابر می‌شود.

فرشیدی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از بیماری دیابت و فشار خون، پویش ملی برگزار شده است. اکنون مسئولان مربوط در وزارت بهداشت و رؤسای دانشگاه‌ها به طور دقیق روی کنترل این بیماری تمرکز کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته