دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر اعلام کرد؛

تقویت انبارها و ناوگان امدادی هلال احمر در دولت سیزدهم

تقویت انبارها و ناوگان امدادی هلال احمر در دولت سیزدهم
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر از تقویت انبارها و ناوگان امدادی هلال احمر در دولت سیزدهم خبر داد.
کد خبر : 913704

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار کرد: قرارداد خرید بالگرد دید در شب، با مسئولانی از شرکت تولیدکننده بالگردهای تخصصی در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری منعقد شد.

وی افزود: رئیس‌جمهور بر خریداری بالگرد دید در شب تاکید بسیار داشت که نگاه انسان‌دوستانه ایشان را نشان می‌دهد. تا پیش از این، هیچ رئیس‌جمهوری‌ به این اندازه پیگیر خریداری این نوع از بالگرد نبود.

محمودی با اشاره به انعقاد این قرارداد با مسئولانی از شرکت تولیدکننده بالگردهای تخصصی در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، افزود: هلال‌احمر ایران درخواست ۱۲ بالگرد دید در شب همچنین ۳ بالگرد آتش‌نشانی را به این شرکت روسی داده است و روسیه اعلام کرده است: امکان تحویل چهار بالگرد را در سال جاری دارد.

وی افزود: این بالگردها که بزرگ و تخصصی هستند ۶ بالگرد کوچک پشتیبان نیز دارند و مجموعه قیمت این بالگردها حدود ۵۰۰ میلیون دلار است. این توافق نیازمند انعقاد یک توافقنامه است که باید از سوی وزارت صمت نهایی شود، همچنین بر اساس توافق‌های انجام شده، مبلغ این قرارداد به صورت اقساط پرداخت خواهد شد.

 رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: شرایط و اتفاقات پیش آمده نشان داد کشور نیاز ضروری به خرید این گونه بالگردها دارد و امیدواریم هرچه زودتر روند خریداری آنها آغاز و وارد چرخه امدادرسانی کشور شوند.

محمودی در ادامه صحبت‌هایش گوشه‌ای از نگاه‌های ویژه دولت رئیسی به هلال‌احمر را روایت کرد و گفت: در حال حاضر راحت‌تر می‌توان راجع به نگاه‌های ویژه آقای رئیسی صحبت کرد. قبلا اگر می‌گفتیم شاید شائبه چاپلوسی ایجاد می‌شد، ولی الان می‌توانیم به صراحت بگوییم که ایشان نگاه الهی به مردم داشتند. قلب این مرد برای همه مردم می‌تپید. رئیسی به همه مردم فکر می‌کرد نه فقط به یک جناح یا گروه یا دوستدارانش و در عمق وجود ایشان خدمت به مردم وجود داشت.

وی افزود: اینکه در شرایط سخت و بحرانی چطور می‌شود بلافاصله به داد مردم رسید و آنها را نجات داد. دغدغه مردم داشتن، دغدغه‌ای است که نگاه الهی می‌خواهد، نه نگاه سیاسی. درواقع آذر سال‌گذشته بود که در جنوب‌شرق کشور، سیل به راه افتاده بود. ایشان برای پیگیری به محل رفتند و پس از امدادرسانی، خواستند شب هم این امدادرسانی‌ها ادامه داشته باشد و به مردم کمک شود.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: شهید رئیسی می‌گفت نباید تا صبح صبر کنید. بچه‌های ما گفته بودند که در شب دید نداریم و نمی‌توانیم برویم. باید صبر کنیم تا هوا روشن شود. ایشان نیز گفته بودند چرا نمی‌توانید در شب بروید. مردم که نمی‌توانند تا صبح منتظر شما برای کمک بمانند. شما باید در همه ساعات به داد مردم برسید. آنجا بود که متوجه شدند وسیله پروازی در شب نداریم. بعد از آن ماموریت ایشان بدون اینکه اصلا به ما بگویند وقتی به روسیه رفته بودند به خاطر دغدغه‌ای که برایش ایجاد شده بود، در جلسه‌ای از روسیه درخواست بالگرد دید در شب کرد.

خرید ٩٠٠ خودروی امدادی در دولت سیزدهم

محمودی تشریح کرد:  قدرت تاب‌آوری این بالگردها برای هوا، شرایط بد و حتی صاعقه بسیار بالاست. همین بالگردها را خود ایشان خیلی پیگیر بود و کلی تماس داشتیم که این موضوع را هماهنگ کنیم. توافقنامه را امضا کردیم. بالاترین مدل را انتخاب کردیم و قرار است روس‌ها طی سه سال آنها را بسازند و به مرور به ما تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه: در اینجا اصل دیدگاه مهم‌تر از بالگردهاست، ادامه داد: کاش رئیس‌جمهور و مدیران بعدی نیز همین دغدغه‌ها را برای مردم داشته باشند. ایشان در بحث‌های امدادی همیشه دغدغه‌مند بود. بحث انبار خودروهای نجات را همیشه پیگیری می‌کرد. تا الان بالای ٩٠٠ دستگاه خودروی امدادی خریدیم. این دیدگاه انسان‌دوستانه ایشان بود که با همه سختی‌هایی که کشور برای تامین اعتبار و ارز داشت، بتواند چنین موضوع‌هایی را پیگیری کند و به نتیجه برساند.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: رئیس جمهور شهید به طور ویژه برای انبارهای ما و به‌روزرسانی آنها دستور صادر کردند، هیچ رئیس‌جمهوری‌ای مثل ایشان دیدگاه امدادونجات همه‌جانبه غیرسیاسی نداشت. هیچ‌وقت هم مصاحبه نمی‌کرد. یعنی برای نمایش نبود و همیشه کار را انجام می‌داد، مثل همین خودروهای امدادی ما نه مصاحبه‌ای کرد و نه حرفی زد ولی دستور خرید دو هزار و ‌٥٠٠ خودرو را صادر کرد که بالای ٩٠٠ خودرو وارد شد تا ناوگان فرسوده ما به‌روزرسانی شود.

وی افزود: همچنین شهید رئیسی مجوز جذب نیروهای داوطلب برای امدادونجات و جذب ٥ هزار نیروی امدادونجات را صادر کرد و من به جرأت می‌گویم عملکرد دولت رئیسی برابر با ١٠٢ سال عمر هلال‌احمر بوده است. هرگز چنین امکانات و تجهیزات و جذب نیرویی در یک سال، در جمعیت هلال‌احمر سابقه نداشته است. این نشان می‌دهد او دغدغه مردم را داشت چراکه امدادونجات برای مردم است.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته