دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آل بویه مطرح کرد؛

تولید رژلب‌های غیرمجاز با استفاده از رنگ صنعتی دارای سرب، ارسنیک و جیوه

تولید رژلب‌های غیرمجاز با استفاده از رنگ صنعتی دارای سرب، ارسنیک و جیوه
مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: در تولید محصولات غیرمجاز آرایشی از مواد اولیه با گرید صنعتی استفاده می‌شود که برای سلامتی به شدت خطرناک است.
کد خبر : 915545

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمود آل بویه با بیان اینکه تولید محصولات غیرمجاز در شرایط نامناسب صورت می‌گیرد؛ گفت: مواد اولیه تولید مورد ارزیابی قرار نگرفته و برای پایین آمدن هزینه تولید از مواد صنعتی استفاده می‌شود که دارای فلزات سنگین هستند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در ترکیب رژلب‌های غیرمجاز به دلیل استفاده از رنگ صنعتی فلزاتی مثل سرب، ارسنیک و جیوه وجود دارد و با توجه به اینکه این مواد به مرور بلعیده می‌شود، استفاده آنها در طولانی مدت می‌تواند عوارض جدی برای مصرف‌کنندگان داشته باشد.

مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: همچنین تولید محصولات چشم در شرایط نامناسب با ایجاد آلودگی میکروبی همراه بوده و ممکن است باعث عفونت چشم در مصرف کنندگان شود.

وی با تاکید بر اینکه مصرف کنندگان باید هنگام خرید به مجوزهای بهداشتی محصول دقت کنند، گفت: استعلام سلامت محصولات وارداتی از روی برچسب اصالت و بررسی شماره پروانه بهداشتی محصولات تولید داخل از سایت سازمان غذا و دارو راه‌های اطمینان از سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: غیر مجاز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته