دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

آیا مشاوره طلاق مفید است؟

آیا مشاوره طلاق مفید است؟
طلاق یکی از تصمیمات سخت و شاید پرچالشی باشد که ممکن است افراد در طول زندگی خود با آن مواجه شوند.
کد خبر : 914860

به گزارش خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  طلاق یکی از تصمیمات سخت و شاید پر چالشی باشد که ممکن است افراد در طول زندگی خود با آن مواجه شوند. تبعات سنگین اجتماعی و فشار روحی و روانی که فرد از این تصمیم  با ان درگیر می‌شود نیاز به انواع مشاوره طلاق را به ضرورتی انکارناپذیر تبدیل می‌کند.

از سوی دیگر مشاوره طلاق شاید یکی از آخرین راهکارهایی است که توسط زوجین مورد استفاده قرار می‌گیرد تا شاید بتوانند اختلاف‌های به وجود آمده را کنار گذاشته و به زندگی مشترک برگردند؛ اما اینکه مشاوره قبل از طلاق می‌تواند کمک به زوجین پیش از جدایی باشد نیز در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

مشاوره قبل از طلاق چیست؟

طلاق چه از نظر حقوقی و چه از نظر روانی فرایندی پیچیده است و اثرات آن علاوه بر زن و شوهر، بر خانواده های آن ها هم قابل توجه است. این تبعات به خصوص اگر پای فرزندی در میان باشد پررنگ تر شده و حساسیت آن دوچندان می‌شود. یکی از حوزه های مهم مشاوره خانواده ، مشاوره طلاق است که با هدف روان درمانی افرادی که در شرف جدایی و یا پس از آن هستند، صورت می‌گیرد و به دو بخش مشاوره قبل از طلاق و بعد از آن تقسیم می‌شود.

توجه ویژه زوجین به مشاوره طلاق

محمد حسین قلیزاده مشاور و روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری آنا با اشاره به  لزوم توجه زوجین قبل از طلاق به موضوع استفاده از ظرفیت مشاوره اظهار کرد: قطعاً طلاق را یکی از تصمیمات مهم زندگی هر فرد می‌توان دانست؛  از سوی دیگر مشاوره پیش از طلاق، فرصتی برای بررسی واقع‌بینانه و تجدیدنظر در زندگی مشترک است. مشاوره طلاق یک فرایند حرفه‌ای است که به زن و شوهرهایی که تصمیم به جدایی دارند، کمک می‌کند تا مسائل زندگی خود را تحت نظر یک مشاور حرفه‌ای بازبینی کنند.

وی افزود: مشاوره قبل از طلاق می‌تواند یک شانس دیگر به زوجین بدهد  تا از ابعاد دیگر زندگی مشترک خود را ببینند و راه های بازگشت به یکدیگر را مورد بررسی قرار دهند.

مشاوره به جلوگیری از طلاق کمک می‌کند

این مشاور ادامه داد: شرکت در جلسات مشاوره قبل از طلاق به زوجین کمک می‌کند که حتی در صورت عدم تمایل به ادامه زندگی مشترک، تصمیم درست و عاقلانه‌ای بگیرند. درصورتی‌که زوجین دارای فرزند باشند، مشاوره پیش از طلاق کمک می‌کند که کمترین آسیب ممکن به فرزند وارد شود.

قلیزاده تاکید کرد: زمانی زوج باید به فکر مشاوره قبل از طلاق باشند که  احساس ناامیدی و بی‌انگیزگی به زندگی زناشویی، بی‌ارزشی و عدم احساس خوشبختی و رضایت در رابطه،   انزوا و احساس عدم ارتباط یا ارتباط نامناسب با همسر، خشم و عصبانیت غیر قابل کنترل و مداوم،  مشکلات خواب، اضطراب و استرس زیاد درباره آینده رابطه و طلاق، افکار و احساسات خودکشی  به یکی از افراد قبل از طلاق رخ بدهد.

وی گفت: معمولا مشاوره طلاق قبل از روال قانونی صورت می‌گیرد و هدف آن حل مشکل زوجین و برگرداندن آنها به زندگی مشترک است؛ از سوی دیگر در مشاوره طلاق روانشناس در مورد موضوعات مختلفی با شما صحبت می‌کند و تلاش می‌نماید تا تمام مشکلاتی که در این راه ممکن است گریبانگیر شما شوند را در طول جلسات بررسی کند. از جمله خدمات مرتبط با مشاوره طلاق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: طلاق مشاوره
ارسال نظر
هلدینگ شایسته