دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌‌وگو با آنا مطرح شد؛

صدور سالیانه ۵۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای دانش‌بنیان‌ها

صدور سالیانه ۵۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای دانش‌بنیان‌ها
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از صدور سالیانه ۵۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای دانش‌بنیان‌ها به صورت میانگین خبر داد.
کد خبر : 905918

محمدصادق خیاطیان رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه در دولت سیزدهم رشد 7.5درصدی برای صدور ضمانت نامه داشته‌ایم، گفت: به طور میانگین سالیانه ۵۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت نامه برای دانش بنیانها صادر شده است.

به گفته وی، در این دوره رشد ۸ برابری در حوزه خدمات توانمندسازی و کمک‌های بلاعوض صندوق به دانش بنیانها نسبت به دولت گذشته داشتیم. این نشان می‌دهد توجه به حوزه دانش بنیان در دولت بسیار مهم بوده است.

خیاطیان درباره تامین مالی از جنس سرمایه مردمی گفت: مردمی کردن اقتصاد یک رویکرد مهم است که هم خواسته مقام معظم رهبری بوده و هم شعار دولت مردمی است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ترجمه ما در حوزه دانش بنیان در مردمی کردن اقتصاد با دو رویکرد است؛ اول اینکه محصولات دانش بنیانی داریم که مردم به عنوان کارآفرین و بهره بردار استفاده کنند و کاری را برای خودشان رقم بزنند.دوم اینکه سرمایه‌های خرد مردم را در تامین مالی دانش بنیان‌ها بیاوریم.

وی ادامه داد: این هم در یک فرآیند ارزیابی اتفاق می‌افتد و هر طرحی بیاید ضمانت کنیم. ارزیابی می‌کنیم اگر شرکت توانایی داشته باشد و بتواند سود به مردم بدهد. اصل پول را ضمانت می‌کنیم و مردم در یک فرآیند قانونی سرمایه گذاری می‌کنند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته