دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ابداع فناوری جدید برای تولید پروفیل‌های مقاوم در برابر پرتو‌های فرابنفش

ابداع فناوری جدید برای تولید پروفیل‌های مقاوم در برابر پرتو‌های فرابنفش
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید اجزای پلمیری ساختمان با ابداع یک فناوری جدید موفق به تولید پروفیل‌های مقاوم در برابر پرتو‌های فرابنفش خورشید شدند.
کد خبر : 918388

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مجتمع صنایع فناور پلاستیک در سال ۱۳۸۴ با هدف تولید اجزای ساختمانی از جنس PVCUPVC و WPC و فعالیت خود را در شهرک صنعتی نجف آباد واقع در استان اصفهان آغاز کرد و اکنون در مساحتی بیش از ۱۲۰ هزار متر مربع و با بهره‌گیری از بزرگترین مجموعه خطوط اکستروژن با بیش از ۳۰۰ نفر پرسنل به عنوان یکی از تولید کنندگان متخصص و پیشتاز در زمینه قطعات پلیمری ساختمانی در کشور شناخته می‌شود.

این مجتمع صنایع فناور پلاستیک هدف از تولید محصولات نوآورانه خود را همسو با راهبرد جهانی کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی بنیان نهاد. بر این اساس به منظورحفظ و صیانت از انرژی‌های فسیلی و همچنین بالا بردن کیفیت در محصولات ساختمانی و سرعت در ساخت و ساز، بهینه‌سازی در قیمت مصالح ساختمانی، سبک‌سازی در صنعت ساختمان سازی و دیگر قابلیت هائی که از محاسن این دسته از محصولات است به تولید انواع مصالح ساختمانی پلیمری اقدام کرد.

از جمله مطرح‌ترین محصولاتی که در حال حاضر در این مجتمع تولید می‌شوند می‌توان به پانل‌های سقفی و دیواری و کلیه ابزار‌های نصب آن از جنس یو پی وی سی و همچنین انواع قرنیز با نام تجاری سی پان، پروفیل‌های در و پنجره از جنس یو پی وی سی در انواع دسته بندی سفید و رنگی با نام تجاری سی فور و همچنین در‌های داخلی ساختمان و همه قطعات و چارچوب آن با نام تجاری سی در و از جنس وود پلیمر (WPC) اشاره کرد که در این مجتمع تولید و به بازار مصرف آن عرضه می‌شود.

ایمان احمدی، مشاور مدیر عامل شرکت صنایع فناور پلاستیک سپاهان ابتدا درباره فعالیت‌های شرکت گفت: با افتخار اعلام می‌کنیم که آزمایشگاه این شرکت موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان شده است. این دستاورد ارزشمند، مهر تاییدی بر تعهد ما به تحقیق و توسعه و ارائه راه‌حل‌های نوآورانه در صنعت ساختمان به شمار می‌رود. 

وی با بیان این که آزمایشگاه شرکت به عنوان آزمایشگاه مرجع و همکار اداره استاندارد در زمینه استاندارد پنجره‌های یو پی وی سی فعالیت می‌کند، اظهار داشت: همکاری با اداره استاندارد برای انجام تست و آزمایشات لازم، ما را در مسیر دریافت استاندارد ایران قرار داده است. ادارات استاندارد سراسر ایران نیز برای انجام تست‌های مربوط به محصولات خود، نمونه‌ها را به آزمایشگاه ما ارسال می‌کنند.

احمدی افزود: علاوه بر این، محصولات دیگر ما نیز در حال طی مراحل اخذ مجوز دانش‌بنیان هستند.

وی ضمن اشاره به دستاورد‌های چشمگیر شرکت در زمینه تولید پروفیل یو پی وی سی گفت: ما برای اولین بار در دنیا، لایه‌ای به نام هاتملت را بر سطح پروفیل‌ها اعمال کرده‌ایم که مقاومت مادام‌العمر آنها در برابر آفتاب را تضمین می‌کند.

این کارشناس فناور ادامه داد: علاوه بر این، برای اولین بار در دنیا، از لایه هاتملت برای رنگی کردن پروفیل‌های یو پی وی سی بدون استفاده از چسب و روکش استفاده شده است. این محصول نیز در مراحل دریافت نشان دانش‌بنیان قرار دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: سی‌فور به عنوان یکی از برند‌های معتبر و شناخته شده در صنعت تولید پروفیل‌های در و پنجره یو­پی‌وی‌سی توانسته با به کارگیری فناوری جدید و انحصاری هاتملت و نانو، پروفیل‌هایی مطابق با استاندارد‌های روز این صنعت، نیازمندی‌ها و سلیقه مشتریان خود به بازار عرضه کند.

پروفیل­‌های رنگی در و پنجره سی­‌فور به صورت پروفیل با مغز سفید و روکش اختصاصی با رنگ­های متالیک و طرح چوب تولید شده است. تکنولوژی استفاده شده در این محصول که برای اولین بار در دنیا در ساخت این محصول به کار گرفته شده است به طور کامل در اختیار این شرکت بوده و پس از سال‌ها تحقیق و بررسی و همچنین طی کردن آزمایش‌های مختلف آب و هوایی داخلی و خارجی به مرحله تولید رسیده است.

وی تصریح کرد: با پوشش مخصوصی که تکنولوژی هاتملت ایجاد می‌کند پروفیل­‌های سی‌­فور مقاومت بسیار زیادی در برابر تغییر رنگ بر اثر تابش اشعه ماورای بنفش نور خورشید پیدا کرده و ظاهر و جلوه خود را حفظ می­‌کنند لذا پروفیل­‌های رنگی HOTMELT سی­‌فور جایگزین بسیار خوبی برای پروفیل‌­های رنگی لمینیت موجود در بازار، چه از لحاظ برتری در کیفیت و چه ظاهر و حتی از نظر اقتصادی می‌­باشد.

 مشاور مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان ضمن تاکید بر اینکه نوآوری‌های شرکت به همین جا ختم نمی‌شود؛ تصریح کرد: ما دیوارپوشی برای نمای خارجی ساختمان با همان لایه هاتملت طراحی کرده‌ایم که از نظر وزنی بسیار سبک بوده و تمام ویژگی‌های پروفیل‌ها از نظر تغییر رنگ را دارا می‌باشد. این محصول در حال حاضر توسط یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان در ایالات متحده آمریکا تولید می‌شود، اما ما مفتخریم که آن را با کیفیت و قیمت مناسب‌تر در ایران تولید می‌کنیم.

احمدی، ابداع و پیاده‌سازی سیستم و روش هاتمنت بر روی پروفیل‌ها را بزرگترین دستاورد شرکت برشمرد و اظهار کرد: این محصول نوآوری، تحولی چشمگیر در صنعت ساختمان به شمار می‌رود.

وی درباره کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار داشت: در سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، اقدام به احداث خانه‌های بهداشت در ۱۷ روستای استان سیستان و بلوچستان کردیم. این پروژه‌ها در شهرستان‌های کنارک، خاش، چابهار، سراوان و ... به اجرا درآمدند.

احمدی با اشاره به احداث رایگان یکی از این خانه‌های بهداشت، اذعان کرد: قیمت تمام شده سایر خانه‌های بهداشت بدون هیچ‌گونه سودی برای مجموعه ما بوده است و علاوه بر احداث خانه‌های بهداشت، از طریق کارگاه‌های آموزشی، برای افراد ساکن در مناطق کمتر‌برخوردار اشتغال‌زایی نیز کرده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته