دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در یک شرکت دانش‌بنیان؛

دستگاه جوشکاری با مصرف برق بسیار کم تولید شد

دستگاه جوشکاری با مصرف برق بسیار کم تولید شد
محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت صفر تا صد دستگاه جوشکاری با مصرف کمترین برق حین استفاده، شدند.
کد خبر : 917667

علی محمودی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در خصوص جدیدترین محصول شرکت به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: محصولات ما دستگاه‌های جوشکاری هستند که نمونه‌های اصلی این دستگاه اروپایی است. ما در ابتدای مسیر یک تیم تحقیق و توسعه تشکیل دادیم و این دستگاه را مهندسی معکوس کردیم.

ویادامه داد: سپس تغییراتی را در این دستگاه ایجاد کردیم و در نهایت محصولی را ارائه دادیم که مشخصات متفاوتی نسبت به دستگاه‌های نمونه‌های خارجی دارد.

وی افزود: بزرگترین تفاوت دستگاه جوشکاری ما این است که حجم بالایی از قدرت را در حجم کوچکی گنجانده‌ایم؛ همچنین دستگاه‌ها به راحتی قابل حمل هستند و این قابلیت را دارند در مناطقی که برق شهری وجود ندارد این دستگاه با ژنراتور کار کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: نمونه‌های قبلی این دستگاه به گونه‌ای بود که در زمان کار با دستگاه الکترود به قطعه کار می‌چسبید، اما ما این مشکل را حل کردیم و این اتفاق در دستگاه ما رخ نمی‌دهد.

محمودی در ادامه بیان کرد: به همین خاطر حتی اپراتور‌های آماتور و کسانیکه تا به حال جوشکاری نکرده اند نیز می‌توانند به راحتی از این دستگاه استفاده کنند.

وی عنوان کرد: نکته بعدی این است که تمام رنج‌های الکترود، چدن و الکترود‌های استیل را می‌توان به راحتی با استفاده از محصول ما جوشکاری کرد. یکی دیگر از مشخصه‌های این دستگاه جوشکاری، خدمات پس از فروش آن است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: معمولا گارانتی دستگاه‌هایی که در بازار است مدت زمان محدودی مانند ۶ ماه، یک و یا دو سال دارد، اما شرکت ما برای دستگاه‌های جوشکاری خود براساس ساعت کارکرد دستگاه، گارانتی را محاسبه میکند.

محمودی خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر برای اولین بار در ایران گارانتی محصولات به صورت ساعتی است و تا زمانی که ساعت کارکرد دستگاه به ۱۹۹۹ ساعت نرسیده باشد، گارانتی معتبر بوده و گذشت زمان تاثیری در انقضای دوره گارانتی نخواهد داشت.

وی به تفاوت‌های دیگر این دستگاه با نمونه‌های خارجی اشاره کرد و افزود: راندمان محصول شرکت دانش‌بنیان ما ۱۰ درصد بالاتر از نمونه‌های اروپایی است و از لحاظ قیمت نیز ۳۰ تا ۴۰ درصد پایین‌تر از نمونه خارجی آن می‌باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: در حال حاضر تمام تائیدیه‌ها و مجوز‌های مورد نیاز را دریافت کرده ایم، اما برای صادرات به دلیل اینکه محصول ما برقی بوده و سیستم برقی هر کشوری متفاوت است و استاندارد‌های خاص خودش را دارد در نتیجه برای صادرات باید این مراحل را طی کنیم.

محمودی عنوان کرد: دستگاه‌های جوشکاری شرکت ما در ۱۶۰، ۲۰۰ و ۲۵۰ آمپر طبقه بندی شده اند و در تمام صنایع کشور قابل استفاده هستند و قیمت این محصول از ۸ میلیون تومان شروع میشود.

وی در پایان گفت: شرکت ما از سال ۱۳۹۹ آغاز به فعالیت کرده و از سال ۱۴۰۲ به شرکت دانش بنیان تبدیل شده است. ما سعی کرده ایم محصولات را به گونه‌ای تولید کنیم که در مناطق روستایی و محروم نیز بتوان از این دستگاه‌ها استفاده کرد و با مصرف برق کمتر و استفاده از ژنراتور در مکان‌هایی که برق شهری وجود ندارد به این مهم دست یافته ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته