دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون صندوق نوآوری مطرح کرد؛

افزایش دو برابری سقف سرمایه‌گذاری حمایتی شتاب‌دهنده‌ها

افزایش دو برابری سقف سرمایه‌گذاری حمایتی شتاب‌دهنده‌ها
معاون توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: پیش از اینها هم‌سرمایه گذاری تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بوده ولی اکنون تا سقف یک میلیارد تومان به ازای هر طرح افزایش پیدا کرده است.  
کد خبر : 918751

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی بغدادی معاون توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست اعضای مرکز شتاب‌دهی و نوآوری در توضیح بسته رویش گفت: بسته رویش برای حمایت از شتاب‌دهنده شرکت‌های دانش‌بنیان است که در قالب برنامه هم‌سرمایه گذاری نیز ارائه خدمات می‌کند؛ در حال حاضر تعدادی از شتاب‌دهنده‌های دانش بنیان به عنوان هم‌سرمایه گذاری معرفی شدند. 

وی با اشاره به افزایش دوبرابری سقف هم‌سرمایه گذاری گفت: پیش از اینها هم‌سرمایه گذاری تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بوده و اکنون تا سقف یک میلیارد تومان به ازای هر طرح افزایش پیدا کرده است. 

وی تقویت بخش خصوصی را از اهداف شکل‌گیری این ایده عنوان کرد. 


بغدادی با اشاره به مبلغ اعطای تسهیلات به شتاب‌دهنده‌ها تصریح کرد: تسهیلات قرضه‌الحسنه سرمایه بذری از ۵۰۰ میلیون به ۲ میلیارد افرایش پیدا کرده است. 

معاون توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات ودیعه رهن را از پر متقاضی‌ترین تسهیلات از سوی شرکت‌ها بیان مزد و افزود: ودیعه رهن که بیشترین تقاضا را داشته از سوی شتاب‌دهنده‌ها که کمک به تامین فضای استقرار بوده است تا سقف ۳ میلیارد تومان تسهیلات داده می‌شود که تا ۳ سال قابل تمدید است. 

بغدادی ادامه داد: تسهیلات بلند مدت ارزان به منظور تجهیز شتابهده‌ها در قالب تسهیلات قبل از تولید صنعتی تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال با کارمزد ۱۶ درصد (۶۰ ماهه) اعطا می‌شود. 

وی با اشاره به ارائه تسهیلات بلاعوض شتاب‌دهنده‌ها گفت: کمک هزینه تحقیق و توسعه تا سقف ۵ طرح و هر طرح تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های واجد اکتساب فناوری جز تسهیلات بلاعوض در زمینه توانمندسازی شتاب‌دهنده‌ها است.

معاون توسعه اکوسیستم صندوق نواوری با اشاره به مبلغ تسهیلات پرداختی گفت: تا کنون ۱۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به شتاب‌دهنده‌ها پرداخت شده است. ۶۲ میلیارد تومان در قالب هم‌سرمایه گذاری و ۴.۶۵ میلیارد تومان توانمندسازی بوده است.

به گزارش آنا، از ۱۶۴ شتاب دهنده ۲۰ شتاب‌دهنده حداقل یکبار از خدمات این گرنت استفاده کرده‌اند که ضریب نفود آن ۱۲.۱۹ است

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته