دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1401 - 12:29

گزارششششششششششششششششش

شششششششششششششششششششششششششششششش
کد خبر : 667819
جلسه

گروه جامعه خبرگزاری آنا، حمیدرضا فتحی؛ در شهر تهران چندسالی می‌شود که ترافیک به یک معضل بزرگ تبدیل شده و در حال حاضر پایتخت جدا از جمعیت ساکن خود، روزانه سیل عظیمی از جمعیت برای کار به آن سفر می‌کنند که این میزان ورود مسافر به تهران، عدد کمی نیست و تأثیرات خود را بر روی ترافیک این کلانشهر خواهد گذاشت.


اگر بخواهیم نگاهی به تعداد وسایل نقلیه حاضر در این کلانشهر اشاره‌ای داشته باشیم، می‌توانیم به بیش از ۴ و نیم میلیون خودرو و در مجموع بیش از ۸ میلیون وسیله نقلیه در شهر تهران اشاره کنیم که این تعداد به نسبت فضای شهری‌ محدودی که داریم، آمار کمی نیست و حالا برای حل معضل ترافیک در تهران شاهد هستیم جلسه‌های متعدد و زیادی توسط مسئولان کشوری برگزار شده است.



در همین راستا سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه چند وقتی می‌شود پلیس در بزرگراه‌ها طرح جناغی‌ها را اجرا می‌کند، می‌گوید: «پلیس در حوزه ترافیک با اجرای این طرح، توانسته به منظم شدن محورها کمک خوبی کند و پیگیر هستیم شهرداری با نصب دوربین در این مناطق، به کمک این موضوع بیاید.»


وی ادامه می‌دهد: «همین طرح پلیس راهور تهران بزرگ، باعث شده تا در جناغی بسیاری از بزرگراه‌ها شاهد ترافیک و صف‌های طولانی وسایل نقلیه نباشیم و این روزها عوامل پلیس راهور به صورت فیزیکی در این مبادی حضور دارند و انتظار می‌رود هرچه زودتر شهرداری تهران پای کار آید تا بر اساس درخواست پلیس، دوربین‌هایی را برای کنترل خودروها نصب کنند.»




بیشتر بخوانید:


حذف قبض‌های کاغذی جرائم رانندگی در آینده نزدیک/ هوشمندسازی و استفاده از فناوری چه تاثیری در مدیریت ترافیک دارد؟


ساعت جدید طرح ترافیک چهارشنبه اعلام می‌شود


ترافیک تهران به معضل اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است/ خرابی پله‌برقی‌های مترو رسیدگی شود




همچنین یکی از راه‌های کاهش ترافیک در پایتخت استفاده از وسایل نقلیه عمومی از جمله مترو و اتوبوس است، اما متاسفانه پایتخت از وسایل نقلیه عمومی استاندارد و به خصوصی برخوردار نمی‌باشد و مشکلات بسیاری دارد از جمله این مشکلات می‌توانیم به کم بودن تعداد وسایل نقلیه، و خدمات نامناسب آن‌ها و همچنان افزایش قیمت کرایه اشاره کنیم.


در همین راستا سید جعفر تشکر هاشمی درگفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره افزایش قیمت کرایه حمل و نقل عمومی و جزئیات آن می‌گوید: « در همه جای دنیا سعی دارند که استفاده از حمل و نقل عمومی را ارزان تمام کنند و به مردم خدماتی ارزان ارائه بدهند تا مردم به جای استفاده از وسایل شخصی و استفاده از امکانات شخصی به سمت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بروند، در ایران هم روال همینطور است که طبق توافقاتی که در گذشته انجام دادیم، قرار بر این شد که 30 درصد از مبلغ حمل و نقل عمومی را شهرداری‌ها پرداخت کنند و حداقل 30 درصد از این مبلغ را دولت و حداکثر 30 درصد را مردم پرداخت کنند.»


وی در ادامه بیان می‌کند:« به مردم اطمینان می‌دهیم که تا پایان سال 1401 هیچ‌گونه افزایش قیمتی در این زمینه نخواهیم داشت و مردم از این مطمعن باشند، نرخی را که اوایل سال مصوب کردیم ثابت خواهند ماند هم در زمینه مترو و اتوبوس و هم در زمینه تاکسیرانی هیچ افزایش قیمتی تا پایان سال نخواهیم داشت و مردم می‌توانند با خیالت راحت از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.


انتهای پیام/۱۲۰/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته