آخرین آمار تصادفات ۹ ماه گذشته/ لزوم بازنگری در حوزه طرحهای ترافیکی
به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه جامعه خبرگزاری آنا، سردار محمدحسین حمیدی در نشست خبری خود که صبح امروز ۲۶ دی ماه برگزار شد، اظهار کرد: ترافیک تهران درسال ۹۹ به خاطر شیوع ویروس کرونا کاهش چشمگیری داشت، اما بعد از تزریق واکسن به صورت گسترده در سراسر کشور حجم تردد ها افزایش پیدا کرد و ترافیک نسبت به دوره کرونا افزایش محسوسی دارد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: باتوجه به باز نشدن بسیاری از مراکز آموزشی و... نسبت به سال ۹۸ یا همان دوران قبل از کرونا امروز شاهد کاهش ۱۰ درصدی ترافیک نسبت به دو سال گذشته هستیم. در ۳ سال اخیر ۲۲ درصد جمعیت و ۱۸ درصد تعداد خودروها در شهر تهران افزایش داشته است
وی گفت: اگر شرایط به حالت قبل از کرونا برگردد، ترافیک تهران در سالهای آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت و تنها راه آن، توجه به راهکارهایی است که به مسئولان مربوطه ارائه دادهایم.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: با برخی اقدامات لازم توسط تمامی بخشهای مختلف میتوان آمار تصادفات را کاهش داد. در مجموع ۱۵۷ عابر پیاده، ۱۹۰ موتور سیکلت سوار و سرنشین، ۶۷ از استفاده کنندگان وسایل نقلیه در ۹ ماه اخیر جان خود را از دست دادند.
وی گفت: عدم توجه به جلو با ۴۲ درصد بیشترین سهم را در حوزه تصادفات دارد و دلیل اصلی آن هم مربوط به استفاده از تلفن همراه و توجه نکردن به رانندگی است.
حمیدی بیان کرد: همکاران ما چند وقتی میشود که در بزرگراهها طرح جناغیها را اجرا میکنند و پلیس در حوزه ترافیک با اجرای این طرح، توانسته به منظم شدن محورها کمک خوبی کند. پیگیر هستیم شهرداری با نصب دوربین در این مناطق، به کمک این موضوع بیاید.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: تا زمانی که دوربینهای جناغی نصب نشده، پلیس با حضور عوامل خود اقدام به این کار میکند و ۵۲ هزار تومان، مبلغ جریمه این تخلف است.
وی گفت: طرحهای کنترل نامحسوس ما با شدت بیشتری در حال اجرا است و در یک بازده زمانی یک ماهه، اقدام به توقیف ۵۰۰ خودروی متخلف کردیم. در گذشته توقیفهای ساعتی در دستور کارمان نبود و در حال حاضر برخی وسایل نقلیه با مالک خودرو، چند ساعتی را در کنار خیابان متوقف میشوند.
حمیدی بیان کرد: طرح کنترل خطوط اضطرار را با جدیت بیشتری در دستور کار داریم و همکاران ما در بسیاری از معابر به منظور اجرای این طرح، حضور خواهند داشت تا این معظل به حداقل خود برسد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به ساماندهی بار وسایل نقلیه افزود: در برخی از مقاطع تردد وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر اجتناب ناپذیر است و خیلی از بارها را نمیتوان در شب جا به جا کرد.
حمیدی بیان کرد: سازمانهایی که قوانین و مقررات را رعایت نکنند، اجازه فعالیت نخواهند داشت و یک شرکت بتنی را نیز به همین دلیل تعطیل کردیم و پلیس نمیتواند حقوق عامه جامعه را نادیده بگیرد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: بسیاری از شرکتهایی که تذکرها را رعایت نکردهاند و زیر مجموعه آنها اقدام به تخلف میکند، تعطیل خواهند شد. ساعت تردد کامیونها شب تا صبح است و برخی از آنها مانند مواد فاسد شدنی و میکسرهای بتن، در ساعاتی از روز نیز میتوانند تردد داشته باشند.
وی گفت: در حوزه آلودگی هوا، اقدامات ایجابی میتواند کمک کند و ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار خودرو فاقد معاینه در ۹ ماه گذشته جریمه شدهاند و هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی دودزا به تعمیرگاه اعزام شدهاند و معاینه فنی هزار و ۱۲۰ دستگاه نیز به دلیل نقص فنی باطل شده است.
حمیدی بیان کرد: مسئول سازی موسسات حمل بار، طرحهای ضربتی و شبانه روزی در زمینه توقیف وسایل نقلیه متخلف، برخورد با تخلفات دستکاری پلاک، کنترل آمبولانسها در حال اجرا است.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ۴۶۰ هزار اعمال قانون در زمینه دستکاری پلاک در ۹ ماهه اخیر داشتهایم و با آمبولانسهای خصوصی که خارج از دستورات وزارت بهداشت فعالیت داشتند برخورد شده است.
وی با بیان اینکه ما از آمبولانسهای مورد تایید وزارت بهداشت حمایت میکنیم گفت: شهرداریهای مناطق با اقدامات مناسب، اقدام به برخی اصلاحات هندسی کردهاند و ۲۵۲ محل حادثه خیز در ۹ ماه اخیر اصلاح شده است.
حمیدی بیان کرد: جایگزینی ۳۰ کیلومتری نیوجرسی با گاردریلها، جداسازی ۲۶۷ مسیر، ایمنسازی ۳۲۸ گذرگاهها عابر و... از جمله این اقدامات است.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: طرح ترافیک موجود ما برای سال ۵۸ است و حوزه طرحهای ترافیکی ما باید بازنگری شود و هنوز اتفاق خاصی برای این موضوع رخ نداده است.
وی گفت: بخش زیادی از عابرین فوت شده، در محلهای غیر توجیح مانند بزرگراه آزادگان و... تردد داشتهاند.
انتهای پیام/۴۱۷۲
انتهای پیام/