دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1398 - 16:40
حجت الاسلام مختاری:

هدف اصلی دانشگاه مذاهب اسلامی تربیت نیروی‌های معتدل تراز انقلاب است

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: هدف اصلی دانشگاه مذاهب اسلامی تربیت نیروی‌های معتدل تراز انقلاب است، با فعالیت دانشگاه مذاهب در استان‌های کشور از اختلافات قومی، فرقه‌ای و حتی مذهبی در کشور کاسته شده است.
کد خبر : 409215
photo_۲۰۱۹-۰۸-۰۶_۱۶-۳۱-۱۰.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام‌ محمدحسین مختاری ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت وجود دانشگاه مذاهب گفت: تنها راه مقابله با تکفیر و مبارزه با گسترش قرائت‌های افراطی در هر جامعه‌ای به‌ویژه جامعه اسلامی، یک مرکز دانشگاهی و علمی برای آشناسازی نسل جوان و تنویر افکار عمومی جامعه است.


وی افزود: دانشگاه مذاهب مدل جالبی برای ایجاد تقریب و نزدیکی افکار به روش علمی است که می‌تواند مؤثر باشد.


رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: طی سالیان گذشته در 7 استان کشور شعبات این دانشگاه تأسیس‌شده و توسعه‌یافته و به‌زودی در دو استان آذربایجان غربی و کرمان نیز به علت درخواست نمایندگان ولی‌فقیه نسبت به تأسیس شعبه اقدام خواهد شد.


مختاری بابیان این مطلب که در استان بوشهر در سال جاری آزمون جذب دانشجو نیز برگزارشده است افزود: در دانشگاه مذاهب علاِوه بر صدور مدرک به دنبال تربیت نیروی تقریبی هستیم.


وی از عدم وجود فضای آموزشی و زیرساختی در استان هرمزگان انتقاد کرد و گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه هرمزگان نسبت به سایر دانشگاه‌ها عقب است و نباید این دانشگاه که واحدی حاکمیتی است در فضای غیراستاندارد و اجاره‌ای فعالیت کند.


مختاری تأکید کرد: مسئولان استانی برای تبدیل شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی هرمزگان به پردیس بین‌المللی در استان هرمزگان بیش‌ازپیش حمایت کنند، وضعیت امروز شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در این استان با توجه به کمبودهای سخت‌افزاری که دارد زیبنده استان نیست و تلاش وافر مسئولان استانی را می‌طلبد.


رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: از نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان انتظار داریم با توجه به ظرفیت استان برای تبدیل‌شدن به قطب علمی، تقریبی و فرهنگی و جذب دانشجو از سایر کشورهای حوزه خلیج‌فارس، این دانشگاه را در جهت دست یافتن به فضای آموزشی اختصاصی یاری کنند.


مختاری در پایان گفت: این دانشگاه مجوز جذب طلاب شیعه و سنی را نیز از وزارت علوم دریافت کرده و درصورتی‌که فضای آموزشی مناسبی به این دانشگاه در استان هرمزگان تخصیص یابد طلاب شیعه و سنی استان می‌توانند در مقاطع ارشد و حتی دکتری نیز ادامه تحصیل خود را در سطوح 3 و 4 در فضای دانشگاهی انجام دهند.


انتهای پیام/4115/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته