دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1397 - 16:03
آنا از جشن متفاوت خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

سایه مهربانی در بزرگراه امام رضا(ع)/ بسته‌های اهدایی اصحاب رسانه در مناطق محروم تهران توزیع شد

خبرنگاران رسانه‌های مختلف در ایام روز خبرنگار به شهر قیام‌دشت تهران رفته و اقلام اساسی و ضروری را بین نیازمندان و محرومان تقسیم کردند.
کد خبر : 302838

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ ساختمان فرهیختگان از روزهای گذشته شلوغ‌تر به نظر می‌رسد. تراکم جمعیت و ون‌هایی که روبه‌روی در اصلی قرار دارند گواه این موضوع هستند. خبرنگاران و عکاسان از هر رسانه، نشریه و خبرگزاری جمع شده‌اند تا برنامه‌ای متفاوت را پوشش دهند. بازار دید و بازدیدها و احوال‌‌پرسی‌ها داغ داغ است و بگو و بخند و چه‌خبرها بین اصحاب رسانه در جریان است.
همه از هم می‌پرسند امروز برنامه کجاست؟ می‌دانیم که به دیدار مردم مناطقی در حاشیه‌ تهران می‌رویم ولی نمی‌دانیم مقصد و منزل آخر این قصه کجاست! همواره اینگونه است، خبرنگار یعنی دل به دریازدن برای مردم.




کم‌کم جمع مستان حوزه خبر فرا می‌رسد و ون‌های سفیدی که وظیفه جابه‌جایی خبرنگاران و اصحاب رسانه را بر عهده دارند، راه می‌افتند.
راه ما را می‌خواند، در بزرگراه امام رضا(ع) هستیم که یکی از خبرنگاران به امام رئوف سلام می‌دهد.
بعد از رسیدن به شهر قیام‌دشت تهران ابتدا به سالن جلسات دانشگاه آزاد تهران شرق می‌رویم که دانشگاهی در دل کوه‌های اطراف تهران است.




سخنرانی صالح اسکندری مسئول رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی نکات مهمی دارد و البته تامل برانگیز! از ۲۰۰ سال انحصار جریان روشنفکر در مطبوعات سخن می‌گوید و اینکه این گروه دغدغه‌های مردم‌دوستانه ندارند و بیشتر به قشر و طبقه خود می‌اندیشند و باید این بستر نامبارک از سوی رسانه‌های تراز انقلاب‌اسلامی شکسته شود.
سیدمحمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نکته‌های خود را اینگونه مطرح می‌‌کند که اصل اساسی انقلاب پیر خمین محرومیت‌زدایی بود و باید خبرنگاران این راه را ادامه دهند.
بسته‌های غذایی، برنج و اقلام مصرفی که از سوی گروه‌های جهادی، دانشگاه آزاد اسلامی و هدایای خبرنگاران تهیه شده است را به عمق مناطق محروم می‌بریم. ون‌های سفید خانه به خانه پیش می‌روند. هر خانه که می‌رسیم با اهالی منزل به صحبت نشسته تا گوش خود را به حرف‌های محرومان دهیم، اصل دغدغه این قشر باشرافت ولی محروم معضلات مالی، بی‌سرپرستی و بیکاری است. اتفاقا یکی از خانواده‌ها می‌گوید ما نیازی نداریم، اگر بیکار نباشیم.


خبرنگاران و عکاس‌ها خط به خط، شات به شات درد محرومان را روایت می‌کنند تا در گزارش‌های خود معضلات ملت را به گوش مسئولان برسانند. این نکته بسیار مهم است که دولتمردان و مسئولان می‌توانند با عزم ملی و جهادی بیکاری را کم کنند تا فقر و تنگدستی کاهش یابد. کاش بسته‌های ارزی و اقتصادی دولتی‌ها مانند این بسته‌های مهربانی مفید قرار بگیرد و مرغ و اقلام خوراکی و روزمره مردم پرواز نجومی نکنند.



صالح اسکندری رئیس سازمان چاپ و انتشارات و مدیرکل امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار آنا، کار خبرنگاران و حضور این پرچمداران اطلاع‌رسانی در مناطق محروم را مهم قلمداد کرد و گفت: اقدام خبرنگاران خیرخواهانه است. آنها جشن روز خود را با محرومان سهیم شدند و اهمیت اصلی در این است که فشارهای اقتصادی مردم را از نزدیک لمس می‌کنند.
اسکندری افزود: جریان روشنفکری در مطبوعات بی‌اطلاع از مشکلات مردم هستند، روشنفکری مطبوعاتی صدای مشکلات مردم را نادیده گرفته و بیشتر به طبقه متوسط به بالا و اشرافی فکر می‌کنند و محرومان را از یاد برده‌اند.
وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد از محل شهریه دانشجویان کمکی به مردم نیازمند انجام نمی‌دهد و شرکت‌های تجاری، تولیدی و اقتصادی در این اقدام خیرخواهانه سهیم بودند.



مدیرکل امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی کارکرد دانشگاه را نخبه‌پروری برای کمک به اقشار مختلف مردم عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در هم‌افزایی با رسانه و خبرنگاران این اقدام را انجام داده است.


انتهای پیام/4046


انتهای پیام/

برچسب ها: اصحاب رسانه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته