دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1397 - 15:30
هم‌زمان با رویداد «همدان 2018»،

ساعات بازدید موزه‌های همدان افزایش یافت

افزایش ساعت بازدید گردشگران از ۱۴ موزه تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان به مناسبت رویداد «همدان 2018» اعلام شد.
کد خبر : 296504

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، مسئول امور موزه‌ها و بناهای اداره کل میراث فرهنگی همدان گفت: ساعات کار موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش در کل استان همدان از ساعت 8:30 تا 20 خواهد بود.


مجید جهانگیری عنوان کرد: در صورت استقبال گسترده بازدیدکنندگان داخلی و خارجی و در راستای رفاه حال گردشگران در زمان حضور در استان ساعت بازدید از موزه‌ها تا ساعت 22 قابل تمدید است.


وی با اشاره به اهمیت رویدادهای جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ در همدان گفت: امروزه در کشورهای مختلف جهان موزه‌های متعدد آثار باستانی، مردم‌شناسی، طبیعی، حیوانات و غیره، مجموعه تاریخی آن کشورها را بازگو می‌کند ما هم باید با محوریت رویداد همدان ۲۰۱۸ از ظرفیت موزه‌ها برای معرفی داشته‌های همدان بهره‌مند شویم.


مسئول امور موزه‌ها و بناهای اداره کل میراث فرهنگی همدان افزود: می‌توان گفت فرهنگ و تمدن هر قوم و ملتی از طریق اشیا و وسایلی که در موزه‌ها جمع‌آوری شده، شناخته می‌شود.


وی اظهار کرد: در همین زمینه استان همدان نیز به عنوان یکی از پنج استان برتر تاریخی گردشگری ایران و همچنین به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین گنجینه با ارزشی از موزه‌های مختلف را در دل خود جای داده که در نوع خود کم‌نظیر و بی‌نظیر است.


استان همدان گنجینه‌های باارزشی از تاریخ و تمدن را در دل خود جای داده که هر کدام از این گنجینه‌های باارزش در موزه‌های ۱۴گانه این استان خودنمایی می‌کند که با توجه به روز جهانی موزه پرداختن به جایگاه ارزشی موزه‌ها در انتقال فرهنگ و تمدن گذشتگان و همچنین نقش و جایگاه آن در نشان‌دادن هویت تاریخی استان همدان و بیان ویژگی‌های آن‌ها خالی از لطف نیست.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته