دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1397 - 15:52
علی مالمیر:

حضور گردشگران در همدان رشد ۳۰ درصدی داشته است

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌ دستی استان همدان  گفت: حضور گردشگران در همدان نسبت به سال قبل رشد ۳۰ درصدی داشته است.
کد خبر : 322739
ea7b5f32-50cb-496f-86a8-02ce1096f39f.jpg

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی مالمیر ظهر امروز در نشست کمیته اطلاع‌رسانی اجلاس جهانی گردشگری در همدان گفت: در سال جاری شاهد رشد حدود ۳۰ درصدی گردشگری در اماکن اقامتی همدان نسبت به سال قبل بوده‌ایم.


مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای این اجلاس رسانه‌ای شدن این موضوع است، در ادامه افزود: شعبه دفتر بررسی‌ها در میراث فرهنگی همدان ایجاد می‌شود. و این دفتر به تسریع صدور مجوزها و بهبود فضای کسب‌وکار کمک می‌کند.


مالمیر در ادامه گفت: ۱۵۷ کشور عضو سازمان جهانی گردشگری هستند اما الزامی به حضور همه کشورها در اجلاس وجود ندارد. در اجلاس گذشته ۳۴ کشور عضو بودند اما در اجلاس ۱۶ کشور شرکت کردند و علی‌رغم تبلیغات سوء که علیه ایران انجام شد استقبال خوبی از این اجلاس وجود داشت.


وی در ادامه گفت: هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و رویکرد گردشگری از دستاوردهای اجلاس است. همه دستگاه‌ها به‌گونه‌ای در حوزه گردشگری حضور پیدا می‌کنند که نشان از آثار این رویدادها و تقویت گردشگری دارد.


مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان همدان افزود: در این رویدادها همه استان و کشور تبلیغ و معرفی می‌شوند، نشست‌ها و رویدادهای گردشگری از ارزان‌ترین نشست‌ها برای دولت است و غالباً بخش عمده‌ای از هزینه نشست‌ها توسط میهمانان پرداخت می‌شود که آورده‌ای برای استان است.


وی ادامه داد: رویدادهای گردشگری در مقایسه با سایر رویدادها کم‌هزینه است و هزینه‌ای که اختصاص‌ یافته برای تولید محتوا بوده است و هزینه مهمانی نیست.


مالمیر در ادامه افزود: حساسیت‌زایی در همه ارکان استان نسبت به مقوله گردشگری از دیگر دستاوردهای گردشگری و این رویدادهاست.


انتهای پیام/4087


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته