دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1396 - 09:45
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان در گفت‌وگو با آنا خبر داد:

همدان در آستانه معرفی به عنوان پایتخت گردشگری آسیا

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا را به مدت یکسال، اتفاق خوشایند این روزهای استان دانست.
کد خبر : 226641

علی مالمیر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا میزبانی همدان در اجلاس جهانی گردشگری در سال 2018 را در برنامه‌های گردشگری استان موثر دانست و گفت: «همکاری استان همدان‌ در چارچوب‌های مختلفی چون ثبت جهانی آثار، تولید محتوا و حضور در نمایشگاه‌های خارجی، مشارکت در رویدادهای بین‌المللی باعث می‌شود که هم با مخاطبان و فعالان اصلی صنعت تعامل بیشتری داشته باشیم و هم راحت‌تر ظرفیت‌های استانی را به دیگر افراد معرفی کنیم. از سویی دیگر ارائه خدمات به گردشگران سبب ارتقای توان کمی و کیفی تاسیسات می‌شود و آورده‌هایی را به دنبال خواهد داشت.


مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان تصریح کرد: «ما برای معرفی هرچه بهتر استان دو درخواست داشته‌ایم که یکی از آنها انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا بوده است. این درخواست با تایید از سوی سازمان UNWTO ، دی ماه با حضور وزرای خارجی 34 کشور آسیایی اجرایی خواهد شد و استان همدان برای یک سال پایتخت گردشگری آسیا می‌شود. با انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا رویدادهای مختلفی که برای توریست‌ها جذابیت داشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشد در طول سال اجرا می‌شود که البته تحقق آن هم‌افزایی دستگاه‌ها و تقویت زیرساخت‌ها در پذیرش گردشگر را می‌طلبد.»


وی با اشاره به درخواست دیگر استان همدان گفت: «ما خواستار برگزاری نشست اعضای وابسته UNWTO بودیم که خوشبختانه پس از مطرح شدن با استقابل خوبی روبه‌رو شد. بنابراین استان همدان در پاییز سال آینده برگزارکننده این نشست که در آن 150 کشور و 500 عضو وابسته حضور دارند نیز خواهد بود.»


ما اکنون با تعامل سازمان گردشگری مشغول احصا، بررسی و تدوین برنامه‌های مختلف هستیم

مالمیر در خصوص برنامه‌هایی که در مدت زمان یکساله پایتخت گردشگری‌ استان اجرایی می‌شود، عنوان کرد: «این موضوع اخیرا به ما ابلاغ شده و در حال حاضر برنامه‌هایمان قطعی نشده است. ما اکنون با تعامل سازمان گردشگری مشغول، بررسی و تدوین برنامه‌های مختلف هستیم. ما تصمیم داریم رویدادهای مختلفی چون نمایشگاه‌ها، برنامه‌های گردشگری، همایش‌ها و رویدادهای مربوط به حوزه کشاورزی را در طول سال در عرصه‌های مختلف برپا کنیم که برای گردشگران قابل توجه باشد و امکان سفر‌های دیگر به استان را افزایش دهد.»


مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان، ضمن اشاره به آب‌وهوای متفاوت استان در 4 فصل سال بیان کرد: «ما در فصل بهار شاهد طبیعت زیبای استان هستیم و در فصل زمستان از جذابیت‌های خاص استان برخوردار هستیم، پاییز زیبا و، آب و هوای خنک در فصل تابستان، نزدیکی به تهران، قابل بهره‌برداری بودن خطوط ریلی از جمله پتانسیل‌هایی است که چرخش مالی برای اقتصاد گردشگری استان به دنبال خواهد داشت.»


وی تاکید کرد: «پیشنهاد استان همدان برای برپایی رویدادهای بین‌المللی نشانگر این است که استان به لحاظ زیرساختی امکان میزبانی چنین رویدادهایی را دارد.»


مالمیر همچنین در پایان تاکید کرد: «برای اجرای برنامه‌های هدفمند و مطلب گفتمان میان دستگاه‌ها دولتی و خصوصی لازم است و همچنین برای هم‌افزایی در ارتقای کیفیت خدمات، آماده‌سازی زیرساخت‌ها امری ضروری است. برای ما تشکیل کمپینی که استان را به درستی معرفی کند بسیار اهمیت دارد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته