دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1396 - 20:36
رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد:

لزوم ایجاد نشاط و تحرک در محیط‌های آموزشی

رئیس سازمان امور دانشجویان با تأکید بر این که مراکز آموزشی نیازمند تحرک و نشاط بیشتر هستند، گفت: مسابقات علمی موجب می‌شود تا دانش‌آموزان و دانشجویان از اتاق تنگ و تاریک کلاس به محیط‌های علمی پرنشاط وارد شوند.
کد خبر : 266125

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر مجتبی صدیقی در اختتامیه هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک دانشگاه امیرکبیر با اشاره به این که این مسابقات از گذشته دور در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شده است، افزود: خوشبختانه این اقدام از سطح ملی در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه این اقدام منجر به ایجاد ارتباطات خوب بین‌المللی شده است، تصریح کرد: رباتیک فصل مشترک علومی چون مکانیک، برق و کامپیوتر است که خوشبختانه در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی این علم توسعه یافته است.


رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر این که برگزاری رقابت‌های علمی موجب نشاط و حرکات جدی علمی در میان دانشجویان و دانش‌آموزان می‌شود، ادامه داد: ما نیازمندیم که نشاط و تحرک در محیط‌های آموزشی ایجاد شود چرا که با این اقدامات دانش‌آموزان و دانشجویان از اتاق‌های تنگ و تاریک کلاس به محیط‌های پرنشاط علمی وارد می‌شوند.


صدیقی همچنین با انتقاد از این که دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل با محیط کسب و کار آشنا نیستند، افزود، برگزاری این رویدادها موجب آشنا شدن دانشجویان با محیط‌های کارآفرینی می‌شود.


وی با تأکید بر این که رقابت‌های علمی زمینه‌ساز اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود، ابراز امیدواری کرد که این رویدادها موتور محرک آینده‌سازان کشور به سمت توسعه علمی شود.


رئیس سازمان امور دانشجویان همچنین با اشاره به اقدامات کشورهای مختلف در زمینه جایگزین کردن ربات‌ها به جای انسان، گفت: جایگزین کردن ربات‌ها هرچند مزایایی را به همراه دارد ولی باید به مسائل اخلاق و فرهنگ نیز توجه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته