دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1396 - 14:22
در پژوهشکده مطالعات اجتماعی بررسی می‌شود؛

ازدواج سفید تا انقلاب جنسی در اروپا

گروه مطالعات زنان پژوهشکده مطالعات اجتماعی، نشست علمی «ازدواج سفید» با حضور دکتر زهره خسروی و دکتر عالیه شکربیگی برگزار می‌کند.
کد خبر : 256946

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، منظور از ازدواج سفید، زندگی مشترک یک زوج بدون ازدواج رسمی است. ازدواج سفید پدیده نامتعارف و ناآشنایی است که به تازگی در ایران نیز رواج یافته است البته این پدیده نخستین بار در آمریکا و در پی جنبشی پدیدار شد که "جنبش آزادی زن" نام داشت.


این جنبش ظاهرا با هدف ایجاد تغییراتی در نظام اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه آمریکا انجام شد و هدف آن برقراری شرایط عادلانه و مساوی برای زنان بود. اما آنچه واقعا اتفاق افتاد پدیده‌ای بود که بعدها "انقلاب جنسی" نام گرفت و نتیجه آن رواج رفتارهای نابهنجار و بی‌بند‌و‌باری‌هایی بود که به غلط آزادی زنان نام گرفت.


یکی از تبعات این اتفاق برقراری ارتباطاتی بود که خارج از ضوابط قانونی و معیارهای اخلاقی به وجود می‌آمد بر این اساس ازدواج سفید هم یکی از همین روابط خارج از عرف و غیرقانونی بود که امروز متأسفانه شاهد نمونه‌هایی از آن در میان جوانان ایرانی هستیم. لذا ویرانی‌های اجتماعی این پدیده شوم فرهنگی تبعات بسیار خطرناک و جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.


این نشست شنبه ۲۱ بهمن ساعت ۱۴ الی ۱۶ در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به نشانی بزرگراه کردستان، خیابان دکتر صادق آیینه‌وند (64 غربی) برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته